۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۵۴۳۳۳
امام جماعت مسجد ارک:

ساخت مسجد در پارک، پدیده نوظهوری نیست

ساخت مسجد در پارک، پدیده نوظهوری نیست
امام جماعت مسجد ارک با اشاره به اینکه اولین باری نیست که در پارک‌های تهران مسجد می‌سازند، گفت: مسجد رسالت و ثقلین در پارک‌های رسالت و لویزان دو نمونه معروف هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی‌نسب، امام جماعت مسجد ارک در گفتگو با خبرنگار فارس درباره کارکرد مساجد در پارک‌ها گفت: پارک‌های بزرگ تهران مثل پارک رسالت در محله سیدخندان مسجدی به نام «رسالت» دارد و یا پارک جنگلی لویزان در محله شمیران‌نو، مسجد ثقلین را دارد که هرکدام محل رجوع مردمی هستند که برای تفریح به این پارک‌ها آمده‌اند.

وی افزود: نگاه من به مساجدی که در پارک‌ها واقع شده‌اند، فقط محلی برای عبادت نیست. مساجدی که در پارک‌ها هستند، صرفاً جنبه عبادی ندارند و فقط مخصوص اقامه نماز نیستند، بلکه می‌توانیم کارکرد‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره‌ای و... برای مساجد پارک‌ها تعریف کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب ادامه داد: برخی از مردم به مسجد صرفاً از جنبه عبادی نگاه می‌کنند؛ در حالی که امام خمینی (ره) مسجد را سنگر می‌دانست و یک سنگر، کاربرد‌های متنوع و متعددی دارد. شهرداری می‌تواند از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت اجتماعی به خوبی استفاده کند. برخی از مردم فکر می‌کنند ساخت مساجد در پارک‌ها مانع تفریح آنها می‌شود؛ در حالی که مساجد می‌توانند در خدمت تفریحات سالم، سرگرمی‌های سازنده و ورزش همگانی باشند و صرفاً از آنها توقع «نمازخانه» نداشته باشیم.

ارسال نظرات