۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۵۴۴۷۷
امام جمعه موقت کاشان:

اعتماد، رکن و ستون سلامت جامعه است

اعتماد، رکن و ستون سلامت جامعه است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار رکن و ستون سلامت جامعه را اعتماد دانست و گفت: امانت داری سبب ایجاد اعتماد بین مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شب در بیست و چهارمین شب از ماه مبارک رمضان درجلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: خداوند انسان‌های محسن را دوست دارد.

وی با اشاره به موضوع ادای امانت و وفای به عهد و پیمان افزود: خداوند و اهل بیت (ع) به ادای امانت تأکید دارند و در ادای امانت به هرکس با هر دین و مسلکی که باشد حتی بدترین مردم هم که باشد ضروری است. 

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر دنیا با فرمایشات اهل بیت (ع) آشنا شود به برتری دین اسلام نسبت به سایر ادیان پی خواهد برد، از این رو اهل بیت (ع) می‌فرمایند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بشناسند از ما پیروی خواهند کرد.

به گفته وی دستورات و فرمایشات اهل بیت (ع) به اندازه‌ای زیبا است که می‌تواند همه دنیا را مجذوب خود کند و همه دنیا از اهل بیت (ع) پیروی کنند.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه برخی مسائل از جمله اعتماد با هر قیمتی که هست باید در جامعه نهادینه شود، گفت: اعتماد در جامعه بسیار مهم است، چرا که اگر در جامعه‌ای اعتماد وجود نداشته باشد چنین جامعه محکوم به شکست است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مسلمان کسی است که برای یک ریال بدهی خواب آرامی نداشته باشد و تا بدهکاری خود را نپردازد آسایش نداشته باشد، از این رو تا زمانی که مردم نسبت به پرداخت دیون خود متعهد نباشد جامعه ایده آلی نخواهیم داشت.

وی رکن و ستون سلامت جامعه را اعتماد دانست و  با بیان اینکه امانت داری سبب ایجاد اعتماد بین مردم است ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، امانت دار باشید حتی اگر امانت از بدترین افراد حتی قاتل امام معصوم باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز مردم دنیا فقط زنده هستند و زندگی واقعی وجود ندارند و نمی‌توانند با آرامش، آسایش، محبت و با عشق با یکدیگر زندگی کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند در قرآن گاهی می‌فرماید امانت را ادا کنید و گاهی نیز می‌فرماید در امانت خیانت نکنید، اما در این آیه می‌فرماید مومن کسی است که امانت را رعایت می‌کند، نمی‌فرماید امانت را ادا کند، چرا که معنای رعایت گسترده‌تر از معنای ادا است.

وی ادامه داد: انسان از لحظه نخست که امانت را تحویل می‌گیرد تا لحطه آخر که آن را تحویل می‌دهد در حفظ امانت باید اهتمام داشته باشد و به خوبی از آن پاسداری کند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان مسؤول امانت است و باید خوب آن را حفظ کند و اگر مشکلی برای آن به وجود آمد باید آن را اصلاح کند، گفت: اگر شخصی در امانت داری کوتاهی کند ضامن است، برای همین است که رعایت امانت معنایی گسترده تری از معنای ادای امانت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات