۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۵۵۲۶۷
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

دشمن در پشت پرده بی حجابی است تا آن را تبدیل به چالش کند

دشمن در پشت پرده بی حجابی است تا آن را تبدیل به چالش کند
حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه حجاب قانون جمهوری اسلامی است و همه باید قانون را رعایت کنند، گفت: دشمن در پشت پرده بی حجابی است تا آن را تبدیل به چالش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد گفت: عملیات وعده صادق را نشان دهنده انتقام و افتخار و عزت و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی عملیات وعده صادق را که نشان دهنده انتقام و افتخار و عزت و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بود را به ملت قهرمان ایران اسلامی تبریک گفت و افزود: عملیات وعده صادق که انتقام فرزندان اسلام از رژیم جنایتکار صهیونبست بود در بعد جهانی آن محقق شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: الحمدالله قبل از محقق شدن چشم انداز ۱۴۰۴ که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید جمهوری اسلامی ایران بعد از ۲۰ سال باید تبدیل به قدرت اول منطقه شود، تبدیل به قدرت اول دنیا شدیم.

به گفته وی در عملیات غرور آفرین وعده صادق ۵ کشور اتمی جهان در مقابله با حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه دشمن بعد ازعملیات وعده صادق به قدرت نظامی ایران اقرار کرد، اظهار داشت: بایدن در پاسخ خبرنگاری که از او سوال کرد چرا به جمهوری اسلامی ایران حمله نمی‌کنید، اقرار کرد ایران اسلامی امروز تبدیل به قدرت نظامی جهان است و نمی‌توان با آن مقابله کرد.

وی ابرازامیدواری کرد قدرت جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی نیز محقق شود تا بتوان چالش و آسیب‌های حوزه حجاب و عفاف را که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسؤولان در ماه رمضان امسال به موضوع حجاب و عفاف بار دیگر اشاره کرد را تبدیل فرصت کنیم.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسأله حجاب می‌فرماید، حجاب یک بعد شرعی دارد که این حکم شرعی مسلم است و به غیر از صورت و دست و کفین باید رعایت شود، ضمن اینکه تذکر داده شد خانم‌های متدین در این زمینه باید بیشتر حساس باشند.

حجت الاسلام احتشام گفت: آنچه در باره حجاب و عفاف امروز مطرح است فصل الخطاب مراجع تقلید است و به لحاظ قانونی نیز حجاب و عفاف قانون جمهوری اسلامی ایران است که حتی افراد غیر مسلمان نیز باید قانون جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع قانون رعایت حجاب و عفاف را از مسؤولان، دولت و قوه قضائیه خواسته تا پیگیری کنند به ملاحظات آن نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن در پس پرده بی حجابی است تا آن را تبدیل به یک چالش و آسیب اجتماعی کند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب صراحتا می‌فرماید، به من گزارش شده و اطلاع دقیق دارم برخی برای هنجار شکنی در جامعه اسلامی ایران اجیر شده اند، ضمن اینکه ضعیف الحجاب‌ها حتما ضد انقلاب و ضد اسلام نیستند و اجازه ندهید دشمن از آنها یارگیری کند.

به گفته وی محور شرعی حجاب بر عهده امام جمعه، امور مساجد، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، امورمساجد، ائمه جمعه، آموزش و پرورش و دانشگاه و کسانی که مسؤولیت فرهنگ سازی نهاد دین را بر عهده دارند تا با تشکیل کمیته‌ای از سوی شورای فرهنگ عمومی متشکل ازهمه این نهادها، مشکل را ریشه‌ای بررسی کنند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه باید‌ها را کنار گذاشته و تقسیم وظایف کرده و مسؤولیت‌ها مشخص شود تا خروجی کار بروز و ظهور داشته باشد، گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که بعد از تصویب آن در اوایل دهه هشتاد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و قانونی شدن آن در سال ۹۸ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، راهکار‌های چگونگی اجرای طرح حجاب و عفاف از سوی هریک از نهاد‌های مربوطه ارائه شد تا امروز به جای بایدها، گزارش کار این نهاد‌ها در این حوزه حجاب عفاف ارائه شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات