۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۷۵۶۷۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد؛

فروش چهار میلیارد ریالی ناشران قمی در پنجمین نمایشگاه کتاب استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ناشران قمی در پنجمین نمایشگاه کتاب استان، چهار میلیارد ریال کتاب فروختند.
محمدحسين استادآقا، مديركل ارشاد قم


محمد حسین استاد آقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برپایی پنجمین نمایشگاه کتاب در استان قم، از استقبال مناسب شهروندان و ناشران قمی از این نمایشگاه خبر داد و گفت: در پنجمین نمایشگاه کتاب استان قم که همزمان با دهه مبارک فجر در محل مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم و به مدت یک هفته برپا شد، ناشران استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه که از 15 لغایت 21 بهمن ماه برپا بود، بیش از 300 ناشر آثار و کتب خود را در 140 غرفه نمایشگاه در معرض دید مخاطبان و علاقمندان به کتاب قرار دادند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به استقبال بسیار خوب شهروندان قمی از این نمایشگاه بیان داشت: در چهارمین نمایشگاه کتاب قم، ناشران استانی تنها موفق به فروش دویست میلیون تومان کتاب شدند، اما در پنجمین نمایشگاه کتاب، ناشران بیش از 400 میلیون تومان کتاب فروختند.

استاد آقا تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده استقبال بهتر شهروندان نسبت به دوره قبل و اقبال بیشتر آنان به کتاب و کتاب خوانی است.

وی گفت: با هماهنگی ها و اقدامات صورت گرفته و به منظور راحتی بیشتر شهروندان و ناشران، فضای نمایشگاه کتاب توسعه بیشتری پیدا کرد و خوشبختانه این مهم با اقبال شهروندان مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به تقارن برپایی این نمایشگاه با ایام الله دهه مبارک فجر ابراز داشت: با توجه به این تقارن، کتب متناسب با این ایام و دهه مبارک فجر در نمایشگاه عرضه شد و علاقمندان به انقلاب به آسانی به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کردند.

وی در پایان برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان ها را در افزایش میانگین سرانه مطالعه در کشور مؤثر دانست و بر ضرورت توسعه این نمایشگاه ها تاکید کرد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات