۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۷۰۷۳

واکنش دادسرای ویژه روحانیت به اخبار خلاف واقع در خصوص اجرای حکم محکومیت یک طلبه

واکنش دادسرای ویژه روحانیت به اخبار خلاف واقع در خصوص اجرای حکم محکومیت یک طلبه
دادسرای ویژه روحانیت، با ارائه توضیحاتی در خصوص صدور اجرای حکم محکومیت یک طلبه، اخبار منتشره در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را خلاف واقع خواند و همگان را به رعایت تقوا و امانت توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دادسرای ویژه روحانیت، اخبار و مطالب منتشره شده در فضای مجازی در خصوص دلائل بازداشت یک طلبه را خلاف واقع خواند و همگان را در انتشار اخبار به رعایت تقوای الهی و امانت توصیه کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتشار اخبار و مطالب خلاف واقع در خصوص اجرای حکم محکومیت آقای مسلم گنجی توسط دادسرای ویژه روحانیت قم، جهت تنویر افکار عمومی خصوصاً جامعه محترم حوزوی به اطلاع عموم می رساند:

آقای مسلم گنجی متعاقب شکایت شاکی خصوصی با اتهامات ایراد افتراء و نشر اکاذیب در فضای مجازی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و پرونده متشکله پس از طی مراحل مختلف رسیدگی، در نهایت پس از جری تشریفات قانونی و مراحل دادرسی، با احراز بزه انتسابی منتهی به صدور حکم قطعی حبس تعزیری گردید. 

اگرچه برابر قانون، احکام قضایی کیفری پس از قطعیت باید فورا به اجرا درآیند اما مع الوصف، به محکوم علیه فرصت چندین ماهه داده شد که نسبت به جلب رضایت شاکی خصوصی اقدام نمایند که موفق به جلب رضایت نشده و شاکی خصوصی نیز مصرانه پیگیر اجرای حکم قطعی دادگاه بود.

دادسرای ویژه روحانیت قم در راستای تکلیف قانونی خود، بارها اقدام به دعوت و احضار محکوم علیه جهت اجرای حکم نمود که متاسفانه با استنکاف مشارالیه مواجه گردید. در نهایت با توجه به درخواست و اصرار شاکی خصوصی، محکوم علیه در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1403 با حکم قضایی و توسط ضابطین دستگیر و به منظور اجرای حکم قانونی و تحمل حبس به زندان معرفی شد که بعد از آن، شاکی خصوصی در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1403 با حضور در واحد اجرای احکام دادسرای ویژه روحانیت قم، اعلام رضایت نموده و متعاقب آن، محکوم علیه از زندان آزاد گردید. 

در انتها انتظار می رود کلیه افراد و طلاب گرامی در بیان و انتشار اخبار و اطلاعات، امانت و تقوای الهی را پیشه کنند.
روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت

گفتنی است، طی روزهای اخیر و همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان قم، شماری از کانال های تندرو حوزوی ضمن حاشیه سازی در خصوص دلائل بازدداشت این طلبه، اقدام به هجمه علیه دستگاه قضا، دادسرای ویژه روحانیت و نیز رییس جمهور کردند.

تعداد محدود و انگشت شماری از این طلاب حاشیه ساز نیز در مقابل دادگاه ویژه روحانیت تجمع کردند و پس از آزادی این طلبه که با رضایت شاکی خصوصی صورت گرفت، این اقدام را اثر مطالبه گری خود دانستند. 

واکنش دادسرای ویژه روحانیت به اخبار خلاف واقع

میثم صدیقیان
ارسال نظرات