۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۵۸۱۰۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

اگر نسل نوجوان و جوان با مسجد انس بگیرند، راه انحراف بسته می‌شود

اگر نسل نوجوان و جوان با مسجد انس بگیرند، راه انحراف بسته می‌شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: مسجد اصلی‌ترین جایگاه تلاش و فعالیت روحانیت است و اگر نسل نوجوان و جوان با مسجد انس بگیرند، راه انحراف بسته می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری امروز در دیدار با جمعی از طلاب علوم دینی و مبلغین شهرستان گیلانغرب هدایتگری را مسئولیتی سنگین خواند و اظهار داشت: هدایتگری از مهم‌ترین کارهایی است که بر عهده بشر نهاده شده است و حقیقتاً رزقی معنوی، نورانی و تمام‌عیار است که نصیب هر کسی نمی‌شود. 
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اتکال به خداوند متعال را اصلی‌ترین عامل توفیق در زمینه هدایتگری خواند و گفت: توفیق و تأثیرگذاری ما در عرصه هدایتگری به میزان توکل و توسل ما بستگی دارد و این مهم حتی در مرحله فکر و تصمیم هم راهگشا است.
 
وی با اشاره به اهمیت نیت خالص، اظهار داشت: به‌ واسطه اقدام و تلاش در سایه توکل، خداوند سبحان آن چنان مسیر را به ما نشان می‌دهد که در هدایتگری نقطه‌زنی کنیم و هیچ‌وقت و اقدامی را هدر ندهیم.
 
امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فرصت ورود به عرصه‌های تحصیل و تدریس علوم دینی همه از عنایت الهی است، گفت: این مسیر، مسیری است که اگر انسان با خلوص با عشق و علاقه و دلبستگی خدایی در آن قدم بردارد؛ می‌تواند انسان را به قرب خداوند متعال برساند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تصریح اینکه شهدا همیشه در پیروزی‌های انقلاب اسلامی به‌شکلی مؤثر سهیم بوده‌اند، بیان کرد: شهدای خدمت، تحولی معنوی هم در کشور خود و هم در بسیاری از کشورهای دنیا رقم زدند و رمز پیشرفت ایران اسلامی همین بوده است که همیشه مجاهدانی به میدان خدمت ورود کرده و تا پای جان تلاش می‌کنند تا در نهایت در مقام نفس مطمئنه به‌سمت خداوند متعال رجعت کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: شهید عزیز آیت‌الله رئیسی بیش از آن که خدای متعال اجر جهاد و تلاش را به او بدهد، اجر صبرش را به او عطا خواهد کرد؛ چراکه در مقابل ناملایمات و قضاوت‌های غیرمنصفانه حقیقتاً صبر کرد. این سرباز مخلص ولایت بیان می‌کرد که «من حرفی که باعث اختلاف بین قوا بشود، ولو تشخیصم این باشد که این درست است، به زبان جاری نمی‌کنم» و چنین صبری هنر می‌خواهد.
 
وی با ذکر این نکته که مسجد اصلی‌ترین جایگاه تلاش و فعالیت روحانیت است و اگر نسل نوجوان و جوان با مسجد انس بگیرند، راه انحراف بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: مرزهای اصلی ما، مرزهای اعتقادات، اخلاق و تربیت نسل بعد هستند که مرزداری آن‌ها به عهده علما و روحانیون است. باید از این مرزها با دقت کامل و به‌صورت شبانه‌روز مراقبت کرد. در هر دستگاه و جایگاهی که مشغول کار و فعالیت هستیم، نباید وظیفه اصلی خود را که حضور در مسجد و ایجاد و تقویت اتصال بین دانش‌آموزان و دانشجویان با مسجد است را فراموش کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با مروری بر ظرفیت‌های استان، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه، ازجمله همین شهرستان گیلانغرب، ظرفیت این را دارد که در عرصه حوزوی و مسائل علوم دینی جز یکی از مراکز مهم کشور بشود و به فضل الهی بااراده، تصمیم و با تلاش همه شما برادران و خواهران به این اهداف بلند خواهیم رسید./1400/
ارسال نظرات