۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۵۸۴۴۶
نماینده ولی فقیه در کاشان عنوان کرد؛

لزوم مطالعه بیانیه گام دوم با تمرکز بر کلمه «جهاد»

لزوم مطالعه بیانیه گام دوم با تمرکز بر کلمه «جهاد»
اصفهان- حجت حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صحنه بمباران دشمن را در عرصه جهاد به ما نشان داده اند، گفت: طلاب جهادی امروز باید بر روی صحنه بمباران دشمن تمرکز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در نخستین همایش «جهادگران حوزوی منطقه کاشان» که در حسینیه حضرت علی اکبر این شهرستان برگزار شد، به معانی دو مقوله جهاد اکبر و اصغر اشاره کرد و گفت: تاثیر گذاری عالم دینی در گرو عمل به دین است.

وی ادامه داد: عالم دینی اگر علم او با عمل باشد، اما بصیرت نداشته باشد، از او سوء استفاده خواهد شد، از این رو امام جمعه و عالم مهذب با بصیرت برای دعوت مردم به دین روز جمعه با زبان مردم را توصیه به تقوا می‌کند، اما در مابقی ایام هفته با عمل خود این دعوت را به جا می آورد. 

به گفته وی عمل به دین آن هم در حوزه جهادگران حوزوی با عمل شخصی و سلوک فردی طلاب است که تأثیرگذار و موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صحنه جهاد را با صدور بیانیه گام دوم انقلاب برای همه مشخص کرده است، بر لزوم مطالعه بیانیه گام دوم با تمرکز بر کلمه جهاد تأکید کرد و اظهار داشت: معظم له از ابتدا تا پایان بیانیه گام دوم انقلاب توصیه‌های هفت‌گانه‌ای دارد.

وی جهاد علمی، جهاد معنوی و اخلاقی، جهاد اقتصادی و مبارزه با فساد و جهاد در سبک زندگی اسلامی را از جمله توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: جهاد اقتصادی و مبارزه با فساد نیازمند نیرو‌های جهادی دست پاک و در سبک زندگی نیازمند جهاد همه جانبه دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب صحنه جهاد را برای همه مشخص کرده است، اظهار داشت: رهبری توصیه‌های هفتگانه در بیانیه گام دوم انقلاب برای جهاد مشخص کرده اند و هریک از این توصیه‌ها که با طلاب جهادی تناسب دارد آن را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صحنه بمباران دشمن را در عرصه جهاد به ما نشان داده است، افزود: طلاب جهادی امروز باید بر روی صحنه بمباران دشمن تمرکز داشته باشند.

وی ادامه داد: طلاب جهادی بعد از اینکه عالم مهذب بصیر شدند فعالیت خود را با انگیزه و تلاش مضاعف در جهت تقویت اعتماد مردم به نظام، تقویت ایمان به خدا و امام زمان و سنت‌های الهی در جامعه و تقویت امید مردم به انقلاب اسلامی متمرکز کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در مبارزه با شیطان امام صادق(ع) می‌فرماید، شیطان ریسمان‌های خود را در این دنیای پرفریب برای اولیاءالله گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمن انسان حتی یک ثانیه از فریب دادن انسان غفلت نمی‌کند و تمام تلاش او این است که ما پیروان دوازده امام را منحرف کند، اما با وجود همه توانمندی که دارد اگر به خدا توکل کنیم نخواهد توانست و شیطان در این راه موفق نخواهد بود.

لازم به ذکر است، نخستین همایش «جهادگران حوزوی منطقه کاشان» به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان با حضور طلاب جهادی منطقه کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات