۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۸۵۲۹
به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و جامعه المصطفی العالمیه؛

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با سخنرانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و شیخ عبدالله دقاق از علماء بحرین عصر امروز در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

در ابتدای برنامه پس از تلاوت قرآن و اجرای گروه سرود مدرسه توحید شیخ دقاق از علماء بحرین به تبیین خصوصیات آیت الله رئیسی و شهدای خدمت پرداخت.

وی گفت: امروز اینجا دور هم جمع شده ایم تا یاد مردی را گرامی بداریم که در راه خدا مجاهدی صادق و راستگو بود، صادقین کسانی هستند که امر خدا را بدون مطالبه پاداش بجا می آورند.

وی افزود: اولین ویژگی صادقین اخلاص در راه خدا است، به تعبیر فارسی صادقین اهل جهاد و انسان های جهادی هستند تمام شهدای این حادثه غمبار چنین افرادی بودند.

شیخ دقاق با بیان اینکه آیت الله رئیسی نه تنها خادم الرضا بلکه خادم اسلام و مسلمین بود، اظهار داشت: ایمان به خدا و نفع به بندگان الهی از برترین و بالاترین صفاتی است که ایمنی از عذاب آخرت را به دنبال دارد، شهید رئیسی دائما به دنبال خدمت به مسلمین بود و این درس را از مکتب امام خمینی کبیر آموخته بود.

آیت الله رئیسی سرباز ولایت بود

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) سپاه عظیمی برای پیامبر بودند، مالک اشتر فرمانده دلیری برای امام علی (ع) بودند و آیت الله رئیسی سپاه و فرمانده خوبی برای ولی فقیه امام خامنه ای بود و در یک کلام شهدای خدمت سربازان واقعی برای اسلام و ولایت فقیه بودند که پایان عمرشان نیز با شهادت و خدمت به پایان رسید.

شیخ دقاق ادامه داد: راه نجات خط ولایت فقیه است همان چیزی که حاج قاسم و شهدای خدمت به آن رسیدند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی خون شهید رئیسی را برکتی برای انقلاب و تمدن نوین اسلامی دانست که طلاب جامعه المصطفی پرچم داران آن خواهند بود.

وی ضمن بیان خاطره ای از حضور آیت الله رئیسی در سریلانکا یادآور شد: شهید رئیسی نشان دادند بدون اتکاء بر جهان غرب می توانیم پیشرفت نماییم و خودباوری و اتکاء به نفس را به همسایگان منتقل کنیم.

عمر آیت الله رئیسی وقف در خدمت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی افزود: رئیس جمهور فردای سفر سریلانکا به سفر استانی رفتند، شهید رئیسی تمام وجودش را وقف حل مشکلات جامعه کرده بود و شب و روز و تعطیل و غیر تعطیل نداشتند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه به وعده الهی یقین داریم که حکومت در اختیار صالحان قرار خواهد کرفت، گفت: وعده خدا محقق شدنی است که ظلم پابرجا نخواهد ماند و افتخار می کنیم که در این مسیر قدم نهاده ایم، باور بدانید که شهدا رفتند تا ما ثابت قدم بمانیم.

در پایان آیت الله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی های مدیر اسلامی در نظام اسلام خستگی ناپذیری است که این ویژگی از خصوصیات بارز آیت الله رئیسی بود، شهید رئیسی مدافع عظیم‌ جبهه مقاومت و در این راه خستگی ناپذیر بود.

شهید رئیسی امید را به جامعه تزریق کرد

وی افزود: این خستگی ناپذیری تاثیر عمیقی در کشور و جامعه جهانی اسلام داشت، کسی که خستگی ناپذیر باشد اهل نشاط و روحیه پرتحرک است، ملامت ها و طعنه ها بر شهید رئیسی تاثیر نگذاشت چون مدیر خستگی ناپذیر بود و به همین دلیل پیگیر مجدانه حل مشکلات بود و مسائل را با دقت و عمیق و محکم انجام می دادند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه مدیر خستگی ناپذیر مداومت بر امور دارد، تاکید کرد: گاهی افرادی با روحیه بالا فعالیتی را شروع می کنند اما وسط راه کم می گذارند و اگر چه شروع تندی دارند اما این تندی پایان ندارد اما مدیر خستگی ناپذیر تا پایان امور را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی امید را به جامعه برگردانده بود، ابراز داشت: یک مدیر خستگی ناپذیر در مدیریت خود هیچگاه از کلمه بحران استفاده نمی کنند بلکه با روحیه جهادی معضلات را پشت سر می گذارد و امید را به جامعه تزریق می کند.

ارسال نظرات