۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۵۸۹۰۸
حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی؛

تبیین شخصیت امام خمینی لبیک به امام خامنه‌ای است

تبیین شخصیت امام خمینی لبیک به امام خامنه‌ای است
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که دستگاه‌های رسانه‌ای ما در تبیین شخصیت امام خمینی(ره) بسیار کم‌کاری کرده اند، گفت: بر تمام رسانه‌ها شخصیت امام خمینی(ره) به‌عنوان حکیم بی‌بدیل و انسانی الهی را تبیین کنند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ علی احتشام کاشانی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به مسیر زندگی امام خمینی(ره) در احیای ارزش‌های ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله، تصریح کرد: بحث کرامات امام خمینی (ره) کمتر موردتوجه نخبگان و سخنرانان قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به مواردی از ابراز کرامات انسان‌های حق و باطل در گستره تاریخ، اظهار داشت: برخی از کارهای خارق‌العاده‌ای که در ظاهر از آن معجزه یاد می‌شود مانند کاری که سامری انجام داد کار اهل باطل هم هست، ولی کسانی که در سلسله انبیا، اوصیا و اولیا هستند نیز کارهای خارق العاده ای انجام داده اند که می توان از آن به عنوان کرامت یاد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین نمونه‌هایی از کارهای بلند و والای امام خمینی(ره)، پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌مانندترین کار امام خمینی(ره) توصیف نمود و ابراز داشت: امام خمینی(ره) با دستانی خالی، بدون حمله نظامی و فراهم‌سازی ادوات نظامی حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را از کشور برچید و این بزرگ‌ترین کرامت امام خمینی(ره) است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی بر اهمیت پاسداشت از دین و صیانت از شاخه‌های اصلی دین تصریح کرد و گفت: اگر امتی دین خدا و راه و سلوک الهی را کنار بگذارد، خداوند متعال این مأموریت را به قوم دیگری می‌دهد که در برابر مؤمنین متواضع و در برابر کفار و طاغوت‌ها پرقدرت ایستادگی می‌کنند و اهل جهاد با مال و جان و کوشش بوده از آبرویشان برای‌خدا می‌گذارند. امت راستین خدا از سرزنش سرزنشگران هیچ خوفی ندارند.

حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی با تأکید بر این که هر گروه و امتی که در راه خدا بر ارزش‌ها خود ایستادگی کند مصداق آیه شریفه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» خواهد شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با نفس الهی خود توانست با دستانی خالی میلیون‌ها قلب و دل را در برابر طاغوت یک صف واحد نماید. این خود معجزه و کرامتی دیگر از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی ضمن تصریح بر بیان حقایق دوران طاغوت و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بر سخنوران، گویندگان و اهالی جهاد تبیین لازم است تا فرازهایی از رویدادهای شکوهمند انقلاب اسلام را در بسترهای مختلف مساجد، مدارس، کانون‌ها و پایگاه و هیئت‌ها برای نسل‌های بعدی بازگو کنند تا جوانی که ندیده و نشنیده؛ نگوید مگر شاه چه‌کار کرده بود که علیه او قیام کردید.

حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی با تأکید بر این که دستگاه‌های رسانه‌ای ما در تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و ترجمه انقلاب اسلامی بسیار کم‌کاری کرده است، اظهار داشت: متأسفانه نتوانسته‌ایم آن‌گونه که بایدوشاید راهی که امام به روی این ملت گشود را به نسل‌های جوان سرزمینمان بیان کنیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به شعار «نه شرقی نه غربی» امام خمینی(ره) اشاره و با بیان این که تا پیش از انقلاب اسلامی هیچ گروه و سازمان مبارزه‌جوی جهانی جرئت نداشت با دستان خالی در برابر دنیای استکبار ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر دنیای کفر، معجزه و کرامت خارق‌العاده‌ای است که با دستان خالی امام خمینی(ره) و تنها با استعانت از ذات اقدس الهی و پشتیبانی ملت رقم خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی از رویکردهای امام خمینی(ره) به‌عنوان انسانی الهی در مواجهه با مسائل کشور اشاره نمود و اذعان داشت: پیشرفت‌های معجزه گونه کشور در سال‌های آغازین انقلاب و ایستادگی سلحشورانه ملت در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دنیای استکبار خود معجزه و کرامتی والاست.

حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی تصریح کرد: بر تمام رسانه‌ها و تریبون‌داران لازم است تا با لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیت امام خمینی(ره) به‌عنوان حکیم بی‌بدیل و انسانی الهی را تبیین نمایند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت عبور از تمام شرایط سخت و دشوار را که می‌رفت انقلاب اسلامی را به خطر بیندازد را مرهون کرامات امام خمینی(ره) دانست و اذعان داشت: امام خمینی(ره) عَلَم انقلاب را به دستان باکفایت کسی داد که در برابر چهار قدرت اتمی جهان، عملیات پرقدرت وعده صادق را اجرا نمود.

وی عملیات وعده صادق را برکت روح امام خمینی(ره)، عظمت رهبری و ایستادگی دولت خادم‌الرضا علیه‌السلام شهید جبهه اقتدار دیپلماسی و دیپلماسی اقتدار دانست و ابراز داشت: نظام اسلامی انتقام سخت و سیلی محکم را باید بعد از شهادت سردار دل‌ها می‌زد؛ ولی چون مجموعه نظام هماهنگ نبودند، نتوانستیم آن‌گونه که باید سیلی بزنیم و اقتدار عظمت اسلام و مسلمین را نشان دهیم.

حجت‌الاسلام‌ احتشام کاشانی در پایان تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده باید از جهت مبانی محکم و مقاوم و از جهت میدانی حضوری پرشور در صحنه‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات