۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۵۹۱۶۷

هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان درباره بالارفتن سن ازدواج در کشور

هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان درباره بالارفتن سن ازدواج در کشور
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: زوج‌های جوان مراقب باشند در صورت بروز هرگونه اختلاف و مشکلی در زندگی زناشویی این کلام امام راحل که «با هم بسازید» را با یکدیگر مرور کنید و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در مراسم عقد ازدواج ۳۵۰ زوج جوان در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان گفت: امام راحل خطاب به زوج‌های جوان می‌فرماید، با هم بسازید.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سیاست‌های کلی خانواده ترویج ازدواج موفق و آسان برای جوانان را یکی از مواردی دانست که جهت حرکت نظام باید معطوف به آن باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ارتبط با بالارفتن سن ازدواج هشدار داد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، با بالارفتن سن ازدواج در کشور بخصوص در مورد دختران تبعات سخت بی تفاوتی نسبت به مساله ازدواج در آینده خواهد شد.

وی به برخی وظایف پدر و مادر در امر ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: رعایت سلیقه دختر و پسر، حرام بودن اجبار ازدواج بردختران، آسان کردن امکانات ازدواج، جلوگیری از منتهی شدن دلخوری زن و شوهر‌ها به دلسردی و دخالت نکردن در جزئیات زندگی جوان‌ها از جمله مواردی است که پدر و مادر در امر ازدواج فرزندان باید رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر پرهیز از هزینه‌های گراف در عقد و جشن‌های عروسی و پرهیز از تهیه لوازم لوکس، تأکید کرد و گفت: مهریه ۱۴ سکه برای غلبه بر جنبه معنوی ازدواج بر جنبه مادی است وعزت دختر به اخلاق او است نه به جهیزیه، از این رو ازحضرت فاطمه زهرا (س) در مهریه و جهیزیه اندک باید الگو بگیریم.

وی بر برگزاری مراسم‌های ازدواج آسان تأکید کرد و ابراز داشت: ازدواج‌های دانشجویی برای برگزاری مراسم ساده مناسبات، کرایه کردن لباس عروس به جای خرید گران قیمت، پرهیز از هزینه‌های گزاف در مراسم‌های عقد عروسی از جمله مواردی است که در برگزاری ازدواج‌های آسان نقش اساسی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شدند: زوج‌های جوان مراقب باشند در صورت بروز هرگونه اختلاف و مشکلی در زندگی زناشویی این کلام امام راحل که «با هم بسازید» را با یکدیگر مرور کنید و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات