۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۵۹۶۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کاندیدا‌ها در مناظره‌ها حدود الهی را رعایت کنند

کاندیدا‌ها در مناظره‌ها حدود الهی را رعایت کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به آغاز مناظره‌های تلویزیونی کاندیدا‌های چهارهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در مناظره‌های تلویزیونی که مخاطب آن میلیونی است کاندیدا‌ها حدود الهی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، بالاترین اعمال این است که مستمر و دوام بیشتری باشد.

وی از ادب به عنوان مهمترین ارث والدین برای فرزندان نام برد و افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید، هنگام دادن صدقه آن به فرزندان داده تا آنها با دست خود به نیازمندان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک عید سعید قربان به اهمیت قربانی کردن در این روز اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه ۳۷ سوره حج می‌فرماید، گوشت و خون قربانی به خدا نمی‌رسد، اما تقوای شما به خدا می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این فرمایش مرحوم علامه طباطبایی که می‌فرماید، تقوای شما با قربانی کردن به خدا می‌رسد، اظهار داشت: بنده عبد خدا با قربانی کردن چنان تقربی پیدا می‌کند که بین بنده خدا و خدا حجابی باقی نمی‌ماند.

به گفته وی افرادی که توان خرید قربانی ندارند به مقدار توان می‌توانند در خرید قربانی مشارکت کنند و ثواب قربانی کردن سهیم شوند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به سالگرد شهادت شهید چمران اشاره کرد و گفت: سازمان سیا و ساواک در گزارش‌های خود از شهید چمران که تحصیلکرده آمریکا است او را شخصیتی ساده زیست، دانشمند، متدین معرفی کرده اند.

وی افزود: شهید چمران که مورد اعتماد دانشجویان بود، در راه رفتن از بقیه سبقت نمی‌گیرد، اما در سلام کردن سبقت می‌گرفت و گپ و گفت‌های خصوصی او فقط با امیرمومنان(ع) است.

به گفته وی در تظاهرات مخالفت با سفر شاه به آمریکا در شهر‌های نیویورک و سانفرانسیسکو که شهید چمران از هدایت کنندگان تظاهرات علیه محمدرضا پهلوی بود، ساواک علت مخالفت شهید چمران با محمدرضا پهلوی را حمایت شاه از اسرائیل اعلام می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به دیدار نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب و اهدای مدال طلا و برنز یک دختر خانم به معظم له اشاره کرد و اظهار داشت: این دختر خانم که حافظ کل قرآن است خطاب به رهبر معظم انقلاب عرض کرد که من آمدم مدال خود را به شما اهدا کنم، اما مدال که سهل است جان خود را تقدیم شما می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر فشار مردم کشور‌های مسلمان به دولت‌های خود برای قطع روابط اقتصادی و سیاسی با غده سرطانی اسرائیل در منطقه، گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید اگر کسی فریاد کمک خواهی مسلمانی بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به آغاز مناظره‌های تلویزیونی کاندیدا‌های چهارهمین دوره ریاست جمهوری دوشنبه شب، اظهار داشت: در مناظره‌های تلویزیونی که مخاطب میلیونی درحال مشاهده گردهمایی کاندیدا‌هایی است که صلاحیت آنها را شورای نگهبان برای اداره کشور تأیید کرده و برای مردم الگو هستند، باید حدود الهی را رعایت کنند.

وی با سفارش به کاندیدای ریاست جمهوری و هواداران آنها گفت: کاری نکنید که برآیند مناظره‌های کاندید‌های ریاست جمهوری سبب شود تا نسل جوان که دوران طاغوت را ندیده نسبت به کارآمدی نظام اسلامی بدبین شود.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خطاب با هوادارن کاندیدا‌های ریاست جمهوری گفت: مراقب باشید برای بدخواهان جمهوری اسلامی کوچه باز نکنید، حماسه اشکالی ندارد، غیرتمندی و شور و نشاط و تحرک و گفت‌وگو و مناظره‌ها هیچ منافاتی ندارد، اما نفرت پراکنی خط قرمز ما است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات