۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۵۹۸۳
دبیر کارگروه هدفمند کردن یارانه‌ها:

روحانیان می توانند نقش اساسی در اطلاع رسانی قانون هدفمند کردن یارانه های ایفا کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کارگروه هدفمند کردن یارانه‌های کشور گفت: روحانیان با توجه به ارتباطی که با بطن جامعه دارند می توانند نقش اساسی را در خصوص اطلاع رسانی درباره قانون هدفمند کردن یارانه ها ایفا کنند.
احمدوند، دبير كارگروه قانون هدفمند كردن يارانه ها گردهمايي ائمه جمعه استان سمنان در مجن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمدرحیم احمدوند، دبیر کارگروه هدفمند کردن یارانه‌های کشور امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان در شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود گفت: با توجه به اختصاص بخش عمده‌ای از یارانه‌ها به اقشار مرفه جامعه، نظام فعلی توزیع یارانه‌ها دچار اشکالات اساسی است.

وی اظهار داشت: در حالی‌که هدف اصلی از توزیع یارانه‌ها کمک به اقشار ضعیف و‌ آسیب‌پذیر جامعه است؛ اما روش و روند فعلی دادن یارانه‌ها به مردم نه تنها به هدف خود نرسیده بلکه در جهت عکس، حجم وسیعی از یارانه‌ها را در اختیار اقشاری قرار داده که مستحق دریافت این یارانه‌ها نیستند و عملا طبق نظام فعلی پرداخت یارانه‌ها، اقشار نیازمند جامعه از کمترین میزان یارانه‌ها برخوردار شدند.

مدیر کل دفتر تحقیقات بخش های تولیدی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: یکی از اهداف مهم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که لایحه آن از سوی دولت نهم به مجلس داده شد و با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به عنوان یک قانون مهم مراحل اولیه اجرای خود را می‌گذراند باز توزیع صحیح درآمد از واقعی‌سازی قیمت‌های نسبی حامل‌های انرژی بین اقشار نیازمند است به گونه‌ای که 50 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مستقیما در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

احمدوند ادامه داد: در نظر است که همه افراد ثبت‌نام شده در طرح جمع‌آوری اطلاعات خانوار و همه خانوارهایی که در آینده فرصت ثبت‌نام به ‌آنها داده خواهد شد از دریافت یارانه‌ها برخوردار شوند که در این زمینه تنخواه‌گردان لازم در بودجه سال 1389 به گونه‌ای دیده شده که ابتدا پول به حساب مردم واریز شود و پس از آن قیمت‌های برخی از خدمات و حامل‌های انرژی تا حدودی به قیمت‌های واقعی نزدیک شود.

دبیر کارگروه قانون هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: ما باید هر چه سریعتر برای اصلاح الگوی مصرف اقدام کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نسل های آینده باشیم.

احمدوند در خصوص علت حذف خوشه بندی خانوارها، اظهار داشت: این اقدام به علت عدم همخوانی اطلاعات خانوارها با واقعیت و به کارگیری ملاک ها و معیارهای نادرست در پردازش اطلاعات در حال حاضر ملاک توزیع یارانه ها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: روحانیان با توجه به ارتباطی که با بطن جامعه دارند می توانند نقش اساسی را در خصوص اطلاع رسانی درباره قانون هدفمند کردن یارانه ها ایفا کنند./960/پ202/ص

ارسال نظرات