۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۶۰۳۸۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مردم با حضور پرشور در انتخابات، دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار خواهند کرد

مردم با حضور پرشور در انتخابات، دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار خواهند کرد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخابات را تجدید پیمان مردم با شهدا و امام راحل ارزیابی کرد و گفت: اگر دنبال آبادانی و پیشرفت کشور هستیم و اگر دنبال راهکاری برای رفع مشکلات و نابسامانی‌ها هستیم، باید در انتخابات حضور پیدا کنیم.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید و انقلاب اسلامی را نیازمند پاسداری عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی در صحنه داخلی و بین‌المللی مشارکت حداکثری، قوی، تأثیرگذار و معنادار مردم در انتخابات است؛ مردمی که با رهبری امام خمینی (ره) و هدایت‌ها و رهبری‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسیر انقلاب گام برداشته‌اند و افتخارات بی‌شماری را آفریده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسأله مشارکت مردم را در اولویت بالاتری در مقایسه با انتخاب اصلح ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشوری که مردم آن در صحنه حضور داشته باشند و در روز انتخابات پای صندوق‌های رأی بیایند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند، نشان می‌دهد که این ملت زنده، بالنده و امیدوار به آینده است.

وی ادامه داد: در صورتی می‌توانیم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم که خود برای رسیدن کشور به پیشرفت و تعالی آن، حضوری جدی و آگاهانه داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری از تأثیر شرکت مردم در انتخابات بر قضاوت مردم دنیا درباره نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفت و افزود: در انتخابات پیش رو، همگی از پیر تا جوان و تمام کسانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، مانند همیشه دشمنان انقلاب را ناامید و دوستان انقلاب را امیدوار خواهند کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ویژگی‌های اصلح مانند توانایی در رساندن کشور به مصالح صحبت و تصریح کرد: ملت ما به فردی رأی خواهد داد که به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی وی باید معتقد به مبانی انقلاب باشد و کارآمدی و شایستگی لازم را در شأن یک رئیس جمهور تراز داشته باشد.

وی مردم را کماکان متعهد به پیمانشان با شهدا و امام راحل توصیف کرد و گفت: امیدواریم مردم ما در شهرهای کوچک و بزرگ احساس وظیفه و تکلیف کنند و با حضوری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری 1403 شرکت کنند؛ ما و دشمنان ما منتظر هستیم که ببینیم مردم ما بعد از گذشت چهل و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا چه اندازه بر سر عهد و پیمان خود باقی مانده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» ابراز داشت: مردم می‌توانند سرنوشت کشور خود را به دست گیرند؛ اگر دنبال آبادانی و پیشرفت کشور هستیم و اگر دنبال راهکاری برای رفع مشکلات و نابسامانی‌ها هستیم، باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و در تعالی و پیشرفت کشور سهیم باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مد نظر قرار دادن شرایط جبهه مقاومت در منطقه گفت: چشم همه جبهه مقاومت به انتخابات ایران است، تا جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی سخنی برای گفتن داشته باشد؛ در صورتی ما می‌توانیم از جبهه مقاومت حمایت کنیم که دشمنان کینه‌توز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت احساس کنند که ملت ما به صورت یکپارچه و با اراده‌ای استوار و آهنین در صحنه حضور دارند.

وی تأکید کرد: هر چه حضور ما بیشتر، آگاهانه‌تر، پر شورتر و مسئولیت‌پذیرتر باشد، به همان تناسب ما برای حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و تمام کسانی که چشم انتظار حمایت جمهوری اسلامی از آنان است، به همان میزان ما تأثیرگذار خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: امروز دنیا بر اساس اقتدار ملت‌ها و دولت‌ها شناخته می‌شود و ما در صورتی می‌توانیم موفق باشیم و موفقیت خود را به دیگران منتقل کنیم که حضورمان آگاهانه باشد و تعداد آراء و مشارکت ما هر چه بیشتر باشد، به همان تناسب در عرصه بین‌المللی و گفت‌وگوهایمان موفق‌تر و پیروزتر خواهیم بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر رأیی که مردم به صندوق می‌اندازند اعلام می‌کنند که من در آینده و پیشرفت این کشور و این انقلاب مقدس که ثمره خون شهیدان است شریک خواهم بود و ما انتظار آن روزی را می‌کشیم که با حمایت مردم متصل به عصر ظهور امام عصر (عج) شود.

ارسال نظرات