۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۶۱۶۶۷
رئيس دفتر نظارت استان لرستان: 

مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان حفظ اسلاميت و جمهوريت نظام اسلامی است  

مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان حفظ اسلاميت و جمهوريت نظام اسلامی است

 
سپهوند با اشاره به اینکه از مهمترين مسائل و وظايف شوراي نگهبان حفظ اسلاميت نظام اسلامي و جمهوريت است، گفت: اين نظامي كه خون‌بهاي هزاران شهيد، جانباز و ايثارگر مي باشد بايستي بر پايه احكام اسلام اين نظام حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، تیمور سپهوند، رئیس دفتر نظارت استان در جمع ناظرین به‌مناسبت 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، با بیان اینکه شوراي نگهبان وظايف سنگيني را عهدار است و به عنوان يك مرجع، يك عماد اطمينان بخش و اعتماد آور براي مردم جامعه اسلامي ما و مسئولين نظام ما امروز مسئوليت بسيار سنگيني را عهده دار است، گفت: بخاطر همين مسئوليت سنگين نیز خيلي مورد هجمه، جوسازي و تخريب قرار گرفته است. 

رئيس دفتر نظارت استان لرستان با بیان اینکه وظيفه شوراي نگهبان حفظ اسلاميت نظام اسلامي است و اسلاميت نظام در گرو تأييد فقهاي محترم شوراي نگهبان است، افزود: مرجع اصلي تفسير قانون اساسي شوراي نگهبان است. 

سپهوند با بیان اینکه شوراي نگهبان يكي از نهادهاي مهم و با اهميت در نظام جمهوري اسلامي ايران است كه مطابق با قانون اساسي وظايفي بسيار سنگين و مهمي براي اين نهاد تعريف شده است، گفت: از مهمترين مسائل شوراي نگهبان جايگاه با اهميت آن در قانون اساسي است كه 10 اصل از قانون اساسي به شوراي نگهبان اختصاص يافته و به وظايفي كه شوراي نگهبان در قبال نظام اسلامي دارد اشاره شده است.

وی ادامه داد: از مهمترين اصولي كه در قانون اساسي به وظايف مهم شوراي نگهبان اشاره شده است، اصل چهارم قانون اساسي است كه جايگاه بي نظير شوراي نگهبان را در حفظ اسلاميت نظام مشخص مي‌كند .

وي اظهار کرد: در اصل چهارم قانون اساسي به صراحت بيان شده كه تمامي قوانين و مقررات مالي،اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و ... بايد مطابق موازين اسلام باشد و تشخيص اين امر با فقهاي شوراي نگهبان است و نه اصل ديگر قانون اساسي هم به ترتيب وظايف شوراي نگهبان را درقبال اركان نظام و مسائل مهم نظام اسلامي به آن پرداخته شده است.

مسئول دفتر نظارت استان افزود: يكي از مهمترين مسائل و وظايف شوراي نگهبان حفظ اسلاميت نظام اسلامي و جمهوريت است و اين نظامي كه خون‌بهاي هزاران شهيد، جانباز و ايثارگر مي باشد بايستي بر پايه احكام اسلام اين نظام حفظ شود و لذا شوراي نگهبان در قانون اساسي موظف شده كه اسلاميت نظام را حفظ نمايد و همچنين جمهوريت نظام را ، نظام اسلامي ما دو تا ركن مهم دارد يكي اسلاميت آن است و دوم جمهوريت آن كه بر پايه آراء عمومي و مشاركت مردم است، اين نظام بايستي ساختارش حفظ شود و در جهت خدمت به جامعه اسلامي مسئولين آن خدمت كنند. 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات