۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۹۵۸
امام جمعه موقت کاشان:

مومن باید جذب حداکثری داشته باشد

مومن باید جذب حداکثری داشته باشد
اصفهان - امام جمعه موقت کاشان تاکید کرد که مومن باید جذب حداکثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: مومن هم باید جاذبه و هم دافعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مومن هم باید جاذبه و هم دافعه داشته باشد، افزود: جاذبه مومن باید برای دوستان اش باشد و دافعه او برای دشمنان باشد.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه مومن باید جذب حداکثری داشته باشد و از زنبور عسل کم‌تر نباشد، اظهار داشت: زنبور عسل غذای طیب، عمل طیب و تولید طیب دارد و موجودی مفید، حسابگر، انتخابگر و دقیقی است که حتی محیط زیست را هم آلوده نمی‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به اینکه آموزش اسلام بر دو پایه آموزش مستقیم و غیر مستقیم استوار است، یکی از آموزش‌های غیر مستقیم اسلام را تشبیه مومن برای دیگران دانست و گفت: همانگونه که زن و شوهر را به لباس یکدیگر تشبیه کرده است، در روایات نیز مومن را برای دیگران به کوه تشبیه کرده است.

وی ادامه داد: مومن مانند کوه استوار است و همانگونه که کوه در برابر تندباد‌های حوادث استوار و سربرافراشته است، انسان مومن نیز در برابر تندباد‌های توطئه‌ها و فتنه‌ها مقاوم و استوار ایستاده است.

به گفته وی انسان‌های مومن باید مانند کوه پناهگاه مردم باشند تا مردم در سختی‌ها و مشکلات و ناملایمات بتوانند به او پناه ببرند.

امام جمعه موقت برداشت انسان مومن اندک، اما سود و بهره اش به جامعه را زیاد دانست وافزود: امام خمینی(ره) از دنیا و بیت المال ریالی برداشت شخصی نکرد، اما آثار و دستاورد‌های امام برای جامعه زیاد بود.

وی همچنین ارتباط با انسان مومن را سبب خیر و برکات زیادی در زندگی دانست و اظهار داشت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، انسان مومن و با تقوا کسی است که به خیر او امید است و شر ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار مومن را سر تا پا با برکت دانست و با بیان اینکه پول و ارتباط با مومن با برکت است، گفت: رفتار مومن هدایت کننده و گفتار او راهنمایی کننده است، از این رو مومن مانند زنبور عسل است که هم نیش دارد و هم نوش دارد و نوش آن از دوستان است و نیش آن از دشمنان است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات