۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۶۲۱۵۴
رئیس اداره حج و زیارت کاشان خبر داد؛

ثبت نام ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از دو شهرستان کاشان در سامانه سماح تا صبح امروز

ثبت نام ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از دو شهرستان کاشان در سامانه سماح تا صبح امروز
اصفهان – بهروفی فر از ثبت نام ۳ هزار و ۲۵۰ نفر زائر از دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تا صبح امروز در سامانه سماح خبرداد و گفت: از ۳ هزار و ۲۵۰ نفر ثبت نام کننده در سامانه سماح، ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی کاشان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: سازمان حج و زیارت متولی کمیته ثبتنام و اعرام زائران اربعین حسینی را بر عهده دارد.

وی بیمه زائران اربعین حسینی، امور گمشدگان و راهنمایی زائران اربعین حسینی و ثبت نام زائران در سامانه سماح را از جمله وظایف حج و زیارت در ارتباط با اعزام زائران به کربلا معلی اعلام کرد و افزود: سامانه سماح امکان خوبی است که در همه دستگاه قرار گرفته است تا اطلاعات لازم در رابطه با زئران را داشته باشند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کاشان در حوزه زیارتی یک استان مستقل است و در حوزه زیارتی کاشان به عنوان سی و دومین استان کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی سال گذشته تمامی آمار و اطلاعات ثبت نام زائران کاشانی در استان اصفهان انجام شد و امکان استقلال حوزه زیارتی کاشان فراهم نشد تا اطلاعات تفکیک شده شهرستان کاشان برای حمل و نقل و اعزام زائران در دسترس نباشد.

بهروزی فر ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده مشکل برطرف و مجددا استقلال حج و زیارت کاشان در سامانه سماح انجام شد و آمار دقیق ثبت نام کنندگان زائران اربعین شهرستان کاشان در دسترس است تا این آمار مبنای فعالیت‌ها قرار داشته باشد.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه از ثبت نام ۲۹۳ هزار در سامانه سماح تا به امروز خبر داد و اظهار داشت: تا صبح امروز ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

بهروزی فر گفت: از ۳ هزار و ۲۵۰ نفر ثبت نام کننده زائر اربعین شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سامانه سماح، ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

وی یادآور شد: برای زائران اربعین امسال سه بسته بیمه‌ای ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است از این سه بسته بیمه‌ای ۴۵ درصد زائران بیمه ۸۰ هزارتومانی، ۷ درصد بسته ۹۰ هزارتومانی و ۴۸ درصد بسته صد هزار تومانی را انتخاب کردند.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان مرز اصلی تردد زائران اربعین حسینی کاشان را مرز مهران اعلام کرد و گفت: ۸۷ درصد از ثبت نام کنندگان کاشانی مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند و ۲ درصد مرز هوایی را انتخاب کردند و ۱۱ درصد مابقی مرز خسروی و چذابه و شلمچه را برای تردد خود انتخاب کردند.

به گفته وی زائران اربعین حسینی کاشان برای اعزام به کربلا معلی ۶۰ درصد وسیله نقلیه اتوبوس را برای تردد خود انتخاب کردند ۳۳ درصد وسیله نقلیه شخصی و مابقی مینی بوس و اسنپ را برای تردد به مرز عراق انتخاب کردند.

بهروزی فر به تاریه اعزام‌های زائران اربعین حسینی شهرستان کاشان نیز اشاره کرد و افزود: اوج اعزام زائران اربعین حسینی شهرستان کاشان از ۲۰ تا ۲۶ مرداد است و اوج تاریخ برگشت از ۲۹ مرداد تا ۷ شهریورادامه خواهد داشت.

وی به راهنمایان گمشدگان زائران اربعین نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۵۰ نفر از کارگزاران کاشان و مدیران راهنمای عتبات در باب القبله حرم امام حسین (ع) و باب البغداد ساماندهی و مستقر شدند و خدمات ارزنده‌ای به زائران دادند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات