۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۲۳۹۸
آیت الله طبسی:

اظهارات ظریف، حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت است

اظهارات ظریف، حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت است
آیت‌الله طبسی با اشاره به اظهارات ظریف مبنی بر امتیاز تصدی مسئولیت غیر شیعه بر پیروان مذهب رسمی کشور و نبودن امتیاز برای شیعه در تقسیم مسئولیت ها، این اظهارات را حاکی از بی اعتقادی وی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی استاد حوزه عملیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم مبنی بر امتیاز تصدی مسئولیت غیر شیعه بر پیروان مذهب رسمی کشور و نبودن امتیاز برای شیعه در تقسیم مسئولیت ها، این اظهارات را حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت دانست.

متن پیام آیت الله نجم الدین طبسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

متأسفانه اخیرا سخنان غیر سنجیده و هنجارشکنانه از سوی برخی از افراد غیر مسئول در ارتباط با در نظر گیری امتیاز تصدی مسئولیت غیر شیعه بر پیروان مذهب رسمی کشور و نبودن امتیاز برای شیعه مطرح شده که این سخنان حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت  است.

کسانی که شیعه بودن را امتیاز نمی دانند حق ندارند خود در جایگاه امتیاز دهی در کشوری باشند که مذهب رسمی آن شیعه است. اینجانب ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب که بر پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب اذعان دارند، تذکر مشفقانه می دهم که از افرادی که عملکرد شکست خورده و اختلاف افکنانه دارند دوری جویند که خیر و صلاح خود و کشور در این است. 

اللهم إنی بلغت.

نجم الدین طبسی _ قم 

ارسال نظرات