۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۶۲۴۱
آیت الله وحید خراسانی:

طلاب و روحانیون حربه قاطعی برای اثبات حقانیت مذهب شیعه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس تفسیر خود در تفسیر کلمه یاسین گفت: آنچه از روایت اهل بیت و برخی کتب اهل سنت استفاده می شود، این است که مراد از یاسین شخص حضرت خاتم (ص) است.
آيت الله وحيد خراساني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که چهارشنبه ها در مسجد اعظم قم برگزار می شود در ادامه تفسیر سوره یاسین اظهار داشت: آنچه از روایات اهل بیت استفاده می شود و برخی از اهل تسنن هم به این موضوع قائل شده اند این است که مراد از کلمه یاسین، شخص خاتم النبیین (ص) است و این مدعا هم مطابق نصوص و هم موافق دلیل است.

وی با بیان این که در تایید این مدعا دوازده روایت وارد شده است که مقصود از آل یاسین آل حضرت محمد (ص) هستند گفت: روایات وارد در آل یاسین نشان می دهد که خود علمای عامه نیز در عصر مامون متفق بودند بر اینکه تفسیر یاسین شخص خاتم النبی است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایت دیگری به فضیلت کلمه یاسین اشاره کرد و افزود: فضلی که در کلمه یاسین است هیچ احدی به حقیقت آن فضیلت نمی رسد مگر کسانی که عقلشان به حدی رسیده باشد که این موضوع جزو معقولات آنها به حساب آید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مراد از آل یاسین آل پیامبر (ص) است تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید این موضوعات را بلد باشند و همواره حربه قاطعی بر حقانیت مذهب شیعه بر همه عالم داشته باشند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات