۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۶۲۴۴۱

تقاضای آلمان از ایران در خصوص ادامه تلاش‌ها برای تنش‌زدایی در منطقه

تقاضای آلمان از ایران در خصوص ادامه تلاش‌ها برای تنش‌زدایی در منطقه
وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه از ایران و برخی طرف‌های درگیر در منطقه خواست با تلاش‌های خود از تشدید تنش بین تل‌آویو و لبنان جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دولت آلمان روز دوشنبه از همه طرف‌های درگیر در خاورمیانه از جمله ایران خواست از تشدید تنش در منطقه جلوگیری کنند.

به نوشته وبگاه «میدل ایست آنلاین» سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشست خبری  مدعی شد که حمله موشکی اخیر به یک زمین فوتبال در اسرائیل از سوی حزب الله لبنان بوده است.

دیپلمات آلمانی افزود: «اقدامات اخیر شبه‌نظامیان حوثی مستقر در یمن که ایران نیز از آنها حمایت می‌کند، به بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر کمک زیادی کرده است.»

بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی و کابینه رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته به‌رغم اظهارات شاهدان عینی مبنی بر اصابت موشک رهگیر گنبد آهنین به منطقه مجدل شمس، بلافاصله انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله لبنان نشانه رفتند.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد «به صورت قاطع، ادعاهای برخی از رسانه‌های دشمن درباره حمله به مجدل شمس را تکذیب می‌کنیم.»

«عبدالله بوحبیب» وزیر ا خارجه لبنان نیز درباره هر گونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که حمله گسترده اسرائیل به لبنان، باعث متنشج شدن منطقه و آغاز جنگ منطقه‌ای خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان  در ادامه نشست خبری گفت که «آنالنا باربوک» وزیر امور خارجه آلمان با همتای لبنانی خود در تلاش برای کاستن از تنش صحبت کرده است.

این دیپلمات آلمانی افزود که به شهروندان این کشور در لبنان توصیه شده لبنان را ترک کنند.

این مقام آلمانی گفت:«ما به شدت نگران وضعیت آلمان‌های مقیم لبنان هستیم.»

این در حالی است که رسانه‌ها از لغو پرواز چند شرکت معتبرهوانوردی به اسرائیل از بیم تنش این رژیم  با حزب الله لبنان خبر دادند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» دراین باره نوشت، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان چندین پرواز به مقصد اسرائیل و بالعکس را به دلیل تشدید تنش‌ها با حزب الله  لبنان لغو کرد.

بر اساس این گزارش، لغو پروازهای لوفت هانزا ممکن است در روزهای آینده  نیز ادامه داشته باشد و این بسته وضعیت امنیتی منطقه دارد.

ارسال نظرات