۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۶۲۹۷۴
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه:

اصلی ترین رسالت سازمان بسیج حقوقدانان، مقابله با حقوق بشر غیراسلامی است

اصلی ترین رسالت سازمان بسیج حقوقدانان، مقابله با حقوق بشر غیراسلامی است
کرمانشاه ـ چراغی گفت: امروزه مهم‌ترین رسالت سازمان بسیج حقوقدانان، مقابله با حقوق بشر غیراسلامی و حفظ کرامت انسانی است، چرا که وظیفه ذاتی بسیج حقوق‌دانان موضوع مطالبه‌گری حقوق عامه است که به عنوان یکی از مصادیق حقوق بشر به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مهرداد چراغی امروز در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوق‌دانان ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان بسیج حقوق‌دانان اظهار داشت: ا‌ن شاءالله در همه عالم  فعالان عرصه حقوق، رهروان و ره‌پویان عدالت‌محوری و عدالت‌خواهی باشند و بتوانند عدالت را در سراسر جهان فراگیر کنند. 

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه‌ حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است این دو واژه به صورت ویژه با یکدیگر همزادی و توافق بسیار شایسته‌ای دارند.

وی در ادامه افزود: همان‌طور که در احکام الهی، آیات و روایات خداوند منان می‌فرماید: «لقد کرمنا بنی آدم؛ من به عنوان خالق هستی به انسان کرامت دادم»، لذا این کرامت نشانگر عطیه الهی و اعتبار خداوند منانی است که به بشر و به انسان به مجرد اینکه در یک جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کند، داده است.

چراغی اذعان کرد: ما در دین مبین اسلام حقوق بشر اسلامی را داریم و این حقوق بشر با یک‌سری الفاظی که در غرب استعمال می‌شود متفاوت است، چرا که رکن رکین در حقوق بشر اسلامی، کرامت انسانی است و این امر همواره توأم با حقوق بشر است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرامت انسانی اگر در کنار حقوق بشر نباشد، انسان‌ها به یک مسیر منحرف هدایت خواهند شد، اما کرامت انسانی وقتی به عنوان مدال و به عنوان مسئولیت الهی بر دوش انسان‌ها باشد، رعایت اصولی حقوق بشر را انجام خواهند داد.

چراغی تصریح کرد: حقوق بشر از حقوق ذاتی و حقوق بنیادینی آمده که خداوند منان به انسان‌ها اهدا کرده است و برابر قانون و مقررات این حقوق باید محترم شمرده شود، چرا که حق فی نفسه اصالتی ندارد.

وی در رابطه با لازم‌الاجرا بودن حقوق بشر، تأکید کرد: در خصوص عمل به حقوق بشر، باید درک فرآیند قانونی به عنوان قانون در نظر گرفته شود که لازم‌الاجرا برای تمام جوامع بشری باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین رسالت سازمان بسیج حقوقدانان، مقابله با حقوق بشر غیراسلامی و حفظ کرامت انسانی است، چرا که وظیفه ذاتی بسیج حقوق‌دانان موضوع مطالبه‌گری حقوق عامه است که به عنوان یکی از مصادیق حقوق بشر به شمار می‌آید.

چراغی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: همه همکاران ما در سازمان بسیج حقوق‌دانان در خدمت مردم عزیز هستند که اگر چنان‌چه موضوع و مسئله‌ای دارند به مردم کمک کنند و نگذارند در هیچ‌جا و هیچ منطقه‌ای حقوق مردم تضییع شود./1400/

ارسال نظرات