۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۶۳۰۷۸
رئیس سازمان دانش آموزی اصفهان:

۴ هزار خبرنگار دانش آموز در استان اصفهان فعالیت دارند

۴ هزار خبرنگار دانش آموز در استان اصفهان فعالیت دارند
اصفهان – رحمتی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار دانش آموز در سطح استان اصفهان برای آموزش‌های خبرنگاری ثبت نام کردند، گفت: در حال حاضر حدود ۴ هزار خبرنگار دانش آموز فعال در سطح استان اصفهان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، اکبر رحمتی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت شهدای مظلوم جبهه مقاومت، شهید اسماعیل هنیه و بزرگداشت روز خبرنگار و تقدیر از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی هنری کاشان که در کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) کاشان برگزار شد، با اشاره به اینکه چند صد هزار نفر شیعه یک شهید اهل تسنن «شهید اسماعیل هنیه» را در تهران تشییع کردند، گفت: تشیع این شهید اهل تسنن در قطر را نیز همه مشاهده کردند با حضور چه تعداد برگزار شد.

وی این تفاوت را ناشی از فقه پویای شیعه دانست و افزود: شیعه دوران سختی را پشت سرگذاشته است، اما خود را حفظ کرده کرده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: کمتر از یک قرن بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) با وجود اینکه پیامبر را دیده بودند، اما در دوران تقیه امام سجاد (ع) ۲۰ نفر پیرو و حامی احکام دین بیشتر باقی نمانده بود.

به گفته وی همان شیعه که امام سجاد (ع) با تقیه آنها را حفظ کرده است، امروز به سمت عصر ظهور در حال حرکت است که همه این دستاورد‌ها نتیجه زحمات علمای شیعه و مردم است که سختی‌ها را تحمل کردند تا اصل دین حفظ شود.

رحمتی یادآور شد: تنها کسی که بیشترین خطابه‌ها و تأکیدات را برای حفظ وحدت بین شیعه و سنی دارد امام خمینی (ره) و امروز نیز رهبر معظم انقلاب است به طوریکه ارتباطات دینی بین اهل تسنن و تشییع افزایش یافته است.

به گفته وی وحدت بین شیعه و اهل تسنن ریشه در تاریخ کهن دین اسلام و آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین (س) دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ هزار دانش آموزش در سطح استان اصفهان برای آموزش‌های خبرنگاری ثبت نام کردند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴ هزار دانش آموز خبرنگار فعال در سطح استان اصفهان فعالیت دارند.

وی از شهرستان کاشان به عنوان یکی از شهرستان‌های بسیار فعال در حوزه خبرنگاری نام برد و ابراز داشت: در مرحله اول و دوم ریاست جمهوری ۲ هزار و ۱۹ نفر خبرنگار دانش آموز در سطح استان اصفهان پای صندوق‌های رای حضور داشتند.

رحمتی به لزوم بستر سازی برای پیشرفت دانش آموزان خبرنگار در حوزه خبر و اطلاع رسانی از سوی خانواده‌ها و آموزش و پرورش تأکید کرد و ابراز داشت: یک دانش آموز پایه هشتم در استان اصفهان ۱۲۸ پروژه در مرحله اختراع در دست انجام دارد که از این تعداد ۸۰ پروژه در جشنواره خوارزمی ثبت و ضبط و یک پروژه نیز خریداری شده و مابقی پروژه‌ها در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان تأکید کرد: در صورت بستری سازی برای دانش آموزان و راهنمایی آنها موفقیت‌های زیادی را در این حوزه به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از خبرنگاران دانش آموزان شهرستان کاشان با لوح تقدیر و جوایز ارزنده تقدیر و تجلیل شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات