۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۱۰۵
معاون روابط عمومی سپاه:

مراکز تصمیم‌ساز آمریکا ایران را بازیگر اصلی منطقه می‌دانند

مراکز تصمیم‌ساز آمریکا ایران را بازیگر اصلی منطقه می‌دانند
سردار نایینی گفت: واقعیت این است که در اتاق‌های فکر آمریکایی و از منظر نخبگان آمریکا و از منظر مراکز تصمیم‌ساز آنان و غرب، همانا جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل، پیش برنده مقاومت، بازیگر اصلی منطقه، تضعیف کننده لیبرال دموکراسی، مبتکر الگوی حکمرانی جدید و برهم زننده معادلات قدرت در جهان و منطقه، بی‌ثبات کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار نایینی معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در بندرعباس اظهار کرد: رسالت اصلی اصحاب رسانه، روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاران افزایش قدرت تشخیص و تمیز دادن روایت‌ها و آگاه‌کردن جامعه است چرا که جامعه‌ای که آگاه و با فهم سیاسی باشد، هرگز فریب نمی‌خورد و این یعنی جهاد تبیین که از نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار دارای اهمیت است.

سردار نائینی ادامه داد: یکی از ارزش‌های کار حرفه‌ای خبرنگاران ارائه روایت اول است منتهی این اصل نیست و زمانی می‌توانید روایت اول را به دست بگیرید که از جزئیات حادثه مطلع باشید.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران افزود: ینابراین تنها روایت اول را به دست گرفتن مبنای انجام صحیح رسالت خبرنگاری نیست بلکه باید روایت صادقانه، باورپذیر، مستند و معتبر باشد، چرا که در غیر این صورت ارائه روایت‌های دیگر می‌تواند حتی روایت اول را مخدوش و اعتبار رسانه را از بین ببرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم سرعت در ارائه روایت، تصریح کرد: تأخیر در روایت هم درست نیست چرا که وقتی روایت به تأخیر بیفتد، دیگران این فضا را به دست می‌گیرند و موج اول را به راه می‌اندازند و جامعه را به گمراهی می‌کشند و بنابراین رسانه‌ها و خبرنگاران یک مجموعه‌های خنثی و بی‌تفاوت نیستند، بلکه فعال‌ترین عنصر جامعه هستند تا در دل حوادثی که بسیار پیچیده هم هست، روشنگری کنند.

خبر در دنیای رسانه‌ای امروز مهم‌ترین محصول در هدایت افکار عمومی است

سردار نایینی با اشاره به اینکه در بحران و حوادث، روایت‌سازی و روایت کردن کار دشواری است، گفت: در یکسال اخیر ما عملیات پرافتخار و منحصربه‌فرد وعده صادق، شهادت رئیس‌جمهور، انتخابات حساس ریاست‌جمهوری چهاردهم را داشتیم و همچنین در طول یکسال اخیر رسانه‌ها انعکاس فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه را بر عهده داشتند و امروز نیز روایت‌سازی از غزه و فلسطین و جبهه مقاومت و شهادت سرداران بزرگ جبهه مقاومت و به‌ویژه شهید والامقام هنیه و فریاد خون‌خواهی از این شهید رسالت پیش‌روی آنهاست.

وی با بیان اینکه روایت رخ‌دادهایی نظیر میدان جنگ، زلزله، سیل، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مجاهدت بدون جهاد در روایت و جهاد تبیین معنا پیدا نمی‌کند، تأکید کرد: درست روایت‌کردن یک خبر، بسیار اهمیت دارد و خبر در دنیای رسانه‌ای امروز مهم‌ترین محصول در هدایت افکار عمومی است.

معاون روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: تنوع رسانه‌ها و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی دائم، ذهن‌ها و ذائقه‌های مردم و مخاطبان را تغییر می‌دهد و می‌تواند در این فضا، رسانه‌ها را بی‌اعتبار کند یا بر اعتبار آنها بیفزاید.

وی با اشاره به اینکه گاهی می‌توان از دل یک خبر بد امید و حماسه تولید کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به شکست‌ها و عملیات‌های ناموفق دوران دفاع مقدس همین نکته را دارد و می فرمایند که «فقط به عملیات‌های موفق نپردازید بلکه به شکست‌ها هم بپردازید چرا که در دل این شکست‌ها حماسه‌هایی وجود داشته است. اگر رشادت‌ها و مجاهدت‌های غواصان در عملیات کربلای ۴ نبود، پیروزی عملیات کربلای ۵ را نداشتیم اینها از هم جدا نیست» و باید آنها را در دل رخدادها دید.

امیدآفرینی نقطه آغاز جهاد تبیین است

سردار نایینی خاطرنشان کرد: جنگ روایت‌ها، یعنی اینکه واقعیت و تصویرسازی‌ها متفاوت است و دشمن برای اینکه ما را دچار مشکل کند تصویرسازی می‌کند و بسیاری از مقاطع، تصویرها در ذهن‌ها می‌نشیند و کاری به واقعیت‌ها هم ندارند و تصویرهای ساخته شده، روایت اصلی می‌شود. مانند کسانی که دستاوردها و توانمندی‌های داخلی را می‌بینند اما بدبین هستند چون آنقدر روایت‌هایی نظیر ناکارآمدی، فساد سیستمی در ذهن مخاطب ساخته شده است که پیشرفت‌های خیره‌کننده را می بییند اما باور ندارند!

وی با بیان اینکه واقعیت این است که در اتاق‌های فکر آمریکایی از منظر بیگانگان و نخبگان فکری آمریکا و از منظر مراکز تصمیم‌ساز آنان و غرب، همانا جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل، پیش برنده مقاومت، بازیگر اصلی منطقه، تضعیف کننده لیبرال دموکراسی، مبتکر الگوی حکمرانی جدید و برهم زننده معادلات قدرت در جهان و منطقه، بی‌ثبات کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند است، تصریح کرد: این یعنی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف خودش در حال پیشرفت و بالندگی بوده و هیچ‌گاه متوقف نشده است این را غربی‌ها هم می‌گویند اما تصویری که از ایران به دروغ در رسانه‌های معارض ساخته می‌شود، کشوری منزوی، بی‌ثبات، دروغگو است.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امیدآفرینی نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «جهاد تبیین یعنی به سؤالات، شبهه‌ها و ابهام‌آفرینی‌ها پاسخ مستدل و باورپذیر دادن و مجال روایتگری را از دیگران گرفتن».

سردار نایینی در پایان عنوان کرد: امیدآفرینی، غلبه بر یاس آفرینی و یاس پراکنی دشمن و از اولویت‌های اصلی جهاد تبیین است.

ارسال نظرات