۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۶۴۰۲۴
آیت الله کعبی:

انتظار و ابهام بخشی از انتقام است/ الزامات وفاق ملی

انتظار و ابهام بخشی از انتقام است/ الزامات وفاق ملی
امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: انتقام خون شهید هنیه و شهید فؤاد‌شکر، قطعی، غافلگیر کننده، بهت‌آور،حساب‌شده، ترکیبی و دردناک خواهد بود و در این راستا انتظار و ابهام راهبردی بخشی از انتقام است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان، درباره موضوعات مهمی از جمله شروع به کار دولت جدید، رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرا، انتقام سخت از رژیم صهیونیستی، راهپیمایی اربعین و الزامات وفاق ملی به ایراد سخن پرداخت.
 
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر این که خدمات دولت‌ها سرمایه ملی است و نباید خدمات دولت‌ها به ویژه دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی نادیده گرفته شود، از تلاش ها و زحمات دکتر مخبر در دوران تصدی سرپرستی ریاست جمهوری قدردانی و بیان کرد: معاون اول رییس جمهور شهید دولت سیزدهم، تا آخرین روز به بهترین شکل دولت را اداره و انتخابات خوبی را برگزار کردند.
 
وی ضمن آرزوی توفیق برای دولت چهاردهم در حل مشکلات، گفت: کابینه دولت چهاردهم از ۳۱ مردادماه آغاز به کار کرد و رای قاطع مجلس به دولت چهاردهم فرصتی برای خدمت هر چه بیشتر به ایران و مردم است.
 
شهید رئیسی هم شمشیر و هم سپر ولایت بود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هفته دولت امسال همراه با تحولاتی در دولت همراه است اظهار کرد: شهید رئیسی هم شمشیر و هم سپر ولایت بود و قانون گرایی و توجه به محرومان، روحیه جهادی، امید آفرینی و تقویت ارزش دینی و انقلابی از جمله شاخص های دولت سیزدهم بوده است.
 
انتظار و ابهام بخشی از انتقام است/ الزامات وفاق ملی
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امید است با سرکار آمدن دولت چهاردهم فصل نوینی برای حل مشکلات مردم فراهم شود.
 
الزامات وفاق ملی
وی اجرایی شدن وفاق ملی را به معنای ملتی با هویت اسلامی برای رسیدن به چشم انداز موفقیت و پیشرفت کشور بسیار مهم دانست و با تاکید بر این که وفاق ملی الزامات خود را دارد، عمل به اسناد بالادستی، قانون گرایی، احیای حقوق عامه، خدمت رسانی و کارامدی، بهره مندی از نیروهای انقلابی کارآمد و‌ دانا با هر سلیقه را از جمله این الزامات برشمرد.

امام جمعه موقت اهواز با تصریح بر این نکته که لازمه وفاق ملی، ایران توسعه یافته با هویت اسلامی است، بر پرهیز از چالش های وفاق ملی تاکید کرد و ادامه داد: ملت ایران برای همیشه با فتنه‌گران و منافقان قهر است و تحقق وفاق ملی با اتحاد ملت در مقابل دشمنان ایران خواهد بود و نیاز امروز کشور برای پیشبرد اهداف و پیشرفت و حل مشکلات وفاق ملی است. مجادلات بی حاصل فرصت سوز و فرساینده است.
 
آیت الله کعبی تاکید کرد: امروز کش مکش‌های بی حاصل کشور را مستهلک‌ می‌کند و باید با تکیه بر افرادی عالم و توانمند برای پیشبرد کشور قدم برداریم.
 
وی گفت: برای رسیدن به وفاق ملی اجرایی شدن قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و اجرای برنامه هفتم توسعه مهم است و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه بر نحوه اجرای اسناد بالادستی نظارت کنند.
 
امام‌جمعه موقت اهواز فعال‌سازی نهضت خدمت رسانی و کارآمد و بهره‌مندی از نیروهای دانا و توانا را برای گفتمان سیاسی بسیار مهم دانست.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری چالش عمده تحقق وفاق ملی را تضاد، ترجیح منافع گروهی بر منافع ملی و نگاه حزبی اعلام کرد.
 
درخشش خوزستانی ها در المپیک 2024 
وی در ادامه با اشاره به درخشش خوزستانی‌ها در المپیک ۲۰۲۴ افزود: ورزشکاران خوزستان مدال آور این دوره المپیک بودند و به ویژه مدال طلای سعید اسماعیلی که باعث افتخار استان و کشور است.
 
امام‌جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان اینکه امروز آزادگان جهان در کنار مردم فلسطین هستند اظهار کرد: دولت‌های منطقه غزه را تنها گذاشتند و آمریکا در جنایت رژیم‌صهیونیستی کشتار زنان و کودکان و نسل‌کشی مردم فلسطین شریک است.
 
ترور فرماندهان مقاومت رژیم غاصب را بیشتر در باتلاق فرو می برد
وی با تاکید بر این که سیاست ترور هدفمند فرماندهان مقاومت، رژیم صهیونیستی را بیشتر در باتلاق فرو می برد، بر این نکته تصریح کرد که انتقام خون شهید هنیه و شهید فؤاد‌شکر، قطعی، غافلگیر کننده، بهت‌آور،حساب‌شده، ترکیبی و دردناک خواهد بود و در این راستا انتظار و ابهام راهبردی بخشی از انتقام است.
 
وی تصریح کرد: امروز ارتش صهیونیستی خسته‌تر از همیشه است و اسرائیل در برنامه نابودی حماس شکست سنگینی خورده است. عملیات استشهادی در تل‌آویو نیز معادلات نبرد را به نفع فلسطین دگرگون می کند.
 
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید برای بازسازی غزه به وظیفه خود عمل کنند.
 
تقدیر از خدمت رسانی موکب داران به زوار اباعبدالله الحسین(ع)
آیت الله کعبی با بیان اینکه امسال شعار مراسم اربعین "از کربلا تا قدس" است افزود: از موکب‌داران که در حال خدمت رسانی به زائران هستند قدردانی می‌شود، خوزستان‌پایتخت موکب‌ها است و امسال موکب‌های فلسطینی نیز در حال خدمات رسانی به زائران هستند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به نماد مقابله با ظلم در جهان شناخته شده است اضافه کرد: ستاد اربعین استان امسال بسیار خوب عمل کرد اما هنوز کاستی‌هایی همچون بازسازی مسیر اهواز تا شلمچه وجود دارد.

 

حسین عجمی
ارسال نظرات