۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۴۳۲

توچال، میزبان ارادتمندان خاندان نبوی/پخت پنج هزار پرس حلیم نذری در بام تهران

توچال، میزبان ارادتمندان خاندان نبوی/پخت پنج هزار پرس حلیم نذری در بام تهران
با هدف احیای سنت دیرین نذری مراسم آیینی پخت پنج هزار پرس حلیم با حضور عموم دوستداران اهل بیت(ع)، ورزشکاران، کوهنوردان و گردشگران مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با دهه آخر ماه صفر، ایام اربعین حسینی و فرارسیدن سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) موکب خدمت و هنر محبان الحسین(ع) در بام تهران (توچال) برپا شد. 

در این موکب با هدف احیای سنت دیرین نذری مراسم آیینی پخت هفت هزار پرس حلیم با حضور عموم دوستداران اهل بیت علیهم السلام، ورزشکاران، کوهنوردان و گردشگران مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار و سپس در بین مردم توزیع شد. 

این مراسم از ساعت ۶ صبح با حضور بیش از ۶۰ نفر از خادمیاران و یاوران حسینی خواهر و برادر شروع شد و تا ساعت 23 شب با اقامه عزا و مرثیه خوانی ادامه داشت. 

هزینه طبخ این نذر از سوی کارکنان مجموعه تفریحی ورزشی توچال، خیرین و عموم مردم تامین شده بود.

استقبال و حضور پرشور مردم در محل طبخ و پای دیگ های نذری نشان از عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام داشت که صحنه های ارزشمندی را رقم زد. 

موکب محبان الحسین(ع) در سه بخش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و خدمت و پذیرایی نسبت به فراهم سازی حال و هوای متفاوت برای پذیرایی از عاشقان و رهگذران جاده سلامت اقدام می کنند که هر ساله با استقبال خوب شهروندان روبرو می شود. 

ترویج فرهنگ عاشورایی، آشنایی کودکان و نوجوانان با حماسه های عاشورا، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زنده نگه داشتن ایام حزن و سوگواری اهل بیت علیهم السلام از اهداف برپایی این موکب است. 

گفتنی است، موکب محبان الحسین(علیه السلام) از سوم تا یازدهم شهریورماه از ساعت ۲۰ در ایستگاه یک مجموعه تفریحی ورزشی توچال آماده پذیرایی از شهروندان عزیز تهرانی است.

ارسال نظرات