۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۶۴۶۷
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زمینه‌ فعالیت بیشتر نخبگان در عرصه‌های‌ پژوهشی کشور ‌فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین همایش تجلیل از فرزانگان و مشاهیر مازندران گفت: باید با فراهم‌کردن امکانات برای‌ سرمایه‌های علمی کشور، زمینه‌ فعالیت بیشتر نخبگان را در عرصه‌های تحقیقاتی کشور ‌فراهم کرد.
محسن پرويز، معاون فرهنگي وزارت ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، چهارمین همایش تجلیل از فرزانگان و مشاهیر مازندران، شب گذشته با حضور محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، طاهایی، استاندار مازندران و نیز جمع کثیری از فرهیختگان استان در بابلسر برگزار شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در این مراسم‌ با اشاره به جایگاه والای مشاهیر و فرهیختگان هر کشوری در سنجش فرهنگی آن کشور، نکوداشت مفاخر و فرهیختگان کشور را ضروری دانست و گفت: امروز باید حمایت و تجلیل از مفاخر کشور در دستور کار همه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که فرزانگان و نخبگان نباید دغدغه معیشت داشته باشند، افزود: باید با فراهم کردن امکانات برای این سرمایه‌های کشور، زمینه‌ فعالیت بیشتر نخبگان را در عرصه‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور ‌فراهم کرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسأله نخبگان و فرهیختگان، ابراز داشت: دولت در ‌چند سال اخیر با بهره‌گیری از‌ دغدغه‌های رهبری، توجه بیشتری به وضعیت مشاهیر و مفاخر کشور دارد.

پرویز با بیان این که هنوز شناخت جامعه نسبت به مفاخر و فرهیختگان ضعیف است، بیان داشت: البته دولت در این بخش توجه خوبی به مشاهیر و فرهیختگان دارد و  باید برای ساماندهی و حمایت از این قشر اثرگذار جامعه تلاش کرد.

وی با بیان این که جامعه ایرانی در تاریخ همواره نخبه‌پرور بوده و افراد صاحب‌نامی را به دنیا معرفی کرد، خاطر‌نشان کرد: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران هزاران نخبه و انسان‌های فاخر را به دنیا شناسانده است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، نیز در ادامه این مراسم نیز با اشاره به جایگاه فرهنگی و دینی استان در کشور گفت: مازندران در طول تاریخ مهد پرورش عالمان بزرگ دینی و دانشمندان فرهیخته بوده است.

وی با اشاره به وجود هزار و 200 امامزاده در مازندران، این تعداد امامزادگان در استان را نشان از فضای معنوی و دینی استان دانست و خاطر‌نشان کرد: نخستین حکومت شیعی در مازندران پایه‌گذاری شده است که این نشان از روحیه معنوی و دینی مردم این دیار است.

استاندار مازندران همچنین تدوین سند علمی را از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خواستار توجه ویژه دولت نسبت به این مسأله شد.

در پایان این مراسم از مهندس سعید مبلغ حسینی، دکتر محمد رضا حسنی آهنگر، دکتر محسن جهانشاهی، پروفسور قنبر ابراهیمی، دکتر سید عبدالحسین مختاباد، دکتر داریوش گوران سوادکوهی، دکتر ایرج مهدوی، دکتر حسین مبینی سوچلمایی، استاد محسن محسنی، دکتر داود دومیری گنجی، استاد نادعلی اسماعیلی، استاد هنرمند ایرج علی رضایی، استاد خسرو سینایی، دکتر علی اصغر معصومی، مرحوم مهندس مجد آراء، استاد نبی الله تقی زاده خطیر از مشاهیر و مفاخر مازندران به عنوان  فرزانگان، مشاهیر و جوانان نخبه مازندران تجلیل شد.

گفتنی است، مهسا یوسفی رمدانی، غلامرضا آقاجانی، مهدی تقوی، سیده آذین ساداتی، محمد کوزه گری، محمد اسماعیل گراییلی، رضا حسین نژاد آهنگر، شهید بهرامی ولشکلایی، سارا احتشامی و مجتبی داداش زاده نیز به عنوان نخبگان جوان برگزیده استان مورد تجلیل قرار گرفتند./950/پ202/س
ارسال نظرات