۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۰۶۴
در نشستی خبری تشریح شد؛

گزارشی از اقدامات شهرداری اصفهان

گزارشی از اقدامات شهرداری اصفهان
اصفهان ـ قاسم زاده گفت: تلاش کرده‌ایم اصفهان را سرزنده نگه داریم، بخشی از سرزندگی معنویت است و مهم این است که شهر ما سرزنده باشد و فلسفه مشکی پوش شدن شهر در ایام عزاداری نیز برهمین مبنا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به مباحث عمرانی اختصاص یافته و ۱۰۴۷ پروژه در این راستا تعریف شده است، گفت: 609 پروژه از این تعداد در حال اجرا است، ۵۵۲ پروژه از ۶۰۹ پروژه فعال، انحراف کمتر از ۵ درصد داشته و طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: ۱۶۴ پروژه در حال طراحی، ۴۹ پروژه در مرحله تملک و آزاد سازی، ۳۰ پروژه معطل یا منتظر الزامات مطالعات، ۲۷ پروژه به اتمام رسیده است و در شش ماه اول به بهره برداری رسیده ۴۱ پروژه هنوز شروع نشده و در نقطه صفر است.

قاسم زاده پیرامون ارتباط شهرداری با مردم خاطرنشان کرد: مردم گلایه‌مند هستند و عمده گلایه آنها از مسائل اقتصادی کشور است و ما تلاش کرده‌ایم به اندازه توان و وظایف خود به نیازهای جامعه بپردازیم، به نظر می‌آید اغلب مسؤولان شخصیت مردم را شخصیتی که با آنها گفت‌وگو بشود و بتوان از آنها یاری گرفت در نظر ندارند اما ما تلاش کرده‌ایم که از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه مطالبه اول ما از دولت برطرف شدن مشکل آب اصفهان است، اظهار کرد: امیدواریم دولت چهاردهم مسأله آب اصفهان و مطالبه مردم اصفهان در این زمینه را با جدیت دنبال کندف بسیاری از کلان‌شهرهای ما در گذر زمان از دست رفته و خیلی قابل مدیریت نیستند، توانمندی مدیریت شهری و حساسیت‌های مردم باعث شده تا اصفهان با این مشکل مواجه نشود و امیدوار هستیم استمرار این رویه از سوی مدیریت شهری و مردم باعث صیانت از شهر اصفهان در آینده نیز بشود.

قاسم‌زاده با اشاره به وجود سامانه سوت‌زنی و شفافیت در شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: موضوع دریافت امتیاز وام توسط مدیر و برخی اعضای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری از سوی حراست شهرداری اصفهان در حال بررسی و واکاوی است و در صورت محرز شدن تخلف قطعاً برخوردهای لازم با این موضوع صورت خواهد گرفت. متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم با پدیده کار چاق‌کن‌ها مقابله کنیم و ریشه این موضوع در حوزه فرهنگی باید جستجو بشود، ما با کارکنان خود در این زمینه برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به گذر کمرزرین و آثار باستانی این پروژه، اظهار کرد: با توجه به شواهدی که در این منطقه مشاهده کردیم، روند پروژه متوقف شد و یک تیم کاوش در این منطقه مستقر شده است، مردم استشهاد محلی با توجه به مشکلات موجود در این محور تاریخی و تعطیلی پروژه خطاب به دادستان نوشتند و از سوی وی اطلاعات لازم در خصوص شرایط حساس پروژه به مردم ارائه شد و در تلاش هستیم تا مشکلات این پروژه بزودی برطرف گردد.

شهر اصفهان نیازمند فضاهای متنوع است

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای شورای مشورتی بانوان، تصریح کرد: امور بانوان در سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نیز راه اندازی شده است و چند ماهی است این مجموعه مشغول فعالیت است. شهر باید از فضاهای متنوع شهری برخوردار باشد، گاهی دستگاه‌ها استطاعت لازم برای تأمین فضاهای شهری را ندارند و اینجا شهرداری موظف است که به سازمان‌ها و نهادها کمک کند تا این فضاهای شهری ایجاد بشود و عدالت در توسعه شهری ایجاد بشود.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال شبکه پساب اصفهان کامل خواهد شد، گفت: ما نخستین شهری خواهیم شد که دو شبکه آبرسانی خواهیم داشت و با استفاده از آب خاکستری نیز به آبیاری فضای سبز خواهیم پرداخت و در فصل زمستان که نیاز فضای سبز به آب کمتر است می‌توانیم این آب را در مادی‌ها جاری کرده و در زمینه کاهش فرونشست نیز یاری رسان شهر باشیم. 

قاسم‌زاده ادامه داد: تمرکز من بر روی توسعه قطار شهری و رینگ چهارم است و این موضوع یکی از اتهاماتی است که به ما وارد می‌کنند، اما ترجیح می‌دهیم بجای پروژه‌های کوچک به پروژه‌های بزرگ و مهم بپردازیم، پروژه‌های عمرانی بسیار بزرگی را در دستور کار داریم و در حال انجام هستند که همگی در زیر زمین هستند که موجب شگفتی هر مسؤولی که از آن بازدید کرده است می‌شوند، افتتاح خطوط مختلف قطار شهری نقش مؤثری در کاهش آلایندگی هوا خواهد داشت و در آینده شاهد دستاوردهای این عرصه خواهیم بود.

شهر سرزنده نیازمند معنویت است

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان یک شهر زنده است، اظهار کرد: اصفهان شهر زندگی است، به هرشهری که سفر می‌کنیم وقتی به اصفهان بازمی‌گردیم متوجه می‌شویم که چه شهر خوبی داریم و به جرأت می‌توانیم بگوییم نه تنها در ایران بلکه نسبت به شهرهای بزرگ دنیا مزیت‌هایی داریم، تلاش کرده‌ایم اصفهان را سرزنده نگه داریم، بخشی از سرزندگی معنویت است و مهم این است که شهر ما سرزنده باشد و فلسفه مشکی پوش شدن شهر در ایام عزاداری نیز برهمین مبنا است، چرا که انسان به سوگواری و عزاداری نیز نیاز دارد، همانطور که جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی در اصفهان همیشه درحال برگزاری است.

وی فرونشست را یک واقعیت موجود در اصفهان عنوان کرد و افزود: دو پژوهش فوق‌العاده علمی و دقیق در زمینه فرونشست انجام دادیم که مکان‌مند کردن فرونشست بخشی از این موضوع است، ضریب فرونشست هرچه به سمت شمال شهر اصفهان می‌رویم بیشتر می‌شود، مداخله‌هایی که میتواند آسیب و تهدیدهای فرونشست را کاهش بدهد از جمله پژوهش‌هایی است که انجام داده‌ایم و در حال پیشرفت است، راهکار نهایی و بهترین راه نجات اصفهان از فرونشست احیای زاینده رود است.

شهردار اصفهان پیرامون عذرخواهی از سرمربی تیم ملی پس از بازی در ورزشگاه فولادشهر خاطرنشان کرد: مشکل چمن ورزشگاه را نباید تیم ملی برطرف کند و لازم بود در این خصوص از تیم ملی عذرخواهی کنم، کسانی که به این موضوع نقد داشتند برخی طرفداران تیم پرسپولیس بودند که با آقای قلعه‌نویی زاویه دارند و برخی نیز کسانی بودند که در جام جهانی از باخت تیم ملی خوشحال می‌شدند و بازهم اگر لازم باشد عذرخواهی خواهم کرد.

قاسم‌زاده شهرداری را از مشتریان درجه یک شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف همواره اولویت ما شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و قراردادهای مختلفی با این شرکت‌ها داریم و کمک‌های بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای اقدامات شهرداری گرفته‌ایم و نگاه علمی و دانشی به مسائل داریم.

وی پیرامون کلیپی که اخیراً از سوی سید رضا نریمانی مداح مشهور اصفهانی در خصوص عدم همکاری شهرداری و سازمان اوقاف با هیأت فداییان حسین علیه السلام اصفهان، تصریح کرد: نیروهای شهرداری از سوی این مجموعه تخلفی را مشاهده کردند و پس از ثبت و طی مراحل قانونی، این موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و آنجا نیز قاضی مربوطه حکم را صادر کرده‌اند و همه چیز براساس قانون بوده است، اگر مداح گرامی مصداقی در خصوص بی‌احترامی شهرداری به وی دارند اعلام کنند تا بنده شخصاً پیگیری کنم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات