۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۱۵۵
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «سیمای فرزانگان» به چاپ بیست و نهم رسید

کتاب «سیمای فرزانگان» به چاپ بیست و نهم رسید
چاپ بیست و نهم کتاب «سیمای فرزانگان» در 420 صفحه روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «سیمای فرزانگان» اثر حجت‌الاسلام رضا مختاری در ۴۲۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ بیست و نهم رسید.

کتاب حاضر، متضمن راهنمایی‌ها و پندهایی است به طلاب علوم دینی و دانش پژوهان، که با استفاده از گفتار و کردار بزرگان، راه و رسم زندگی علمی، تحصیل دانش، برخورد با اجتماع، معاشرت با خویشان و دوستان، استقامت در برابر فقر اقتصادی و ناملایمات به مطالب دیگر از این قبیل را به آنها می‌آموزد.

برای دست یافتن بدین منظور، ما سراغ علما و دانشمندان بزرگ رفته و این مطالب را از لابلای صفحات زندگی آنها به دست آورده و داستان‌هایی که در این مسائل داشته‌اند، دسته‌بندی کرده و در اینجا آورده‌ایم.

انگیزه اصلی در نگارش کتاب حاضر این بوده است که خواص یعنی روحانیون بزرگوار و دانشجویان عزیز، از نحوه و چگونگی زندگی همصنفان خویش آگاهی یابند و خود را با آنان همسان و همنوا سازند.

محور و هدف اصلی کتاب، داستان‌ها، سخن‌ها، توصیه‌ها و وقایع زندگی بزرگان است و مقدمات و مؤخرات بخش‌ها برای توضیح مباحث، یاد شده است.

کتاب «سیمای فرزانگان» به چاپ بیست و نهم رسید

 ساختار اثر

این اثر در ۱۶ بخش تألیف شده که عناوین آنها عبارتند از: «نخستین گام؛ تنظیم نفس»، «ضرورت استاد اخلاق و سیر و سلوک»، «دوری از گناه»، «اخلاص و پاکسازی نیت»، «عبادت و پرستش»، «دعا، زیارت، توجه و توسل به معصومین(ع) »، «سحرخیزی و نماز شب؛ رمز موفقیت»، «تکریم و بزرگداشت عالمان راستین»، «تواضع و فروتنی»، «عفو و گذشت، بزرگواری و عظمت نفس»، «خدمتگزاری، دلسوزی و کمک به تنگدستان»، «توکل و اطمینان»، «عزت نفس و آزادگی تقوا در مصرف اموال عمومی»، «زهد و ساده زیستی»، و «آگاهی، بیداری و ستیز با ستمگران».

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظرات