۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۱۶۷
مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم خبر داد؛

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قم

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قم
صالح‌نژاد گفت: ۲۰۰ نفر در بخش آوایی مرحله نهایی استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارند که ۳۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد صالح‌نژاد امروز ۲۴ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان و حفظ خبرداد و گفت: رشته حفظ شامل ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم است.

وی افزود: زمان برگزاری مسابقات در استان قم از امروز ۲۴ شهریورماه در نظر گرفته شده و تا بیست و هفتم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) میزبانی این دور از مسابقات را با عنوان «شهدای خدمت» بر عهده دارد، گفت: ثبت نام شرکت‌کنندگان در خردادماه سال جاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی دور استانی ویژه خواهران و برادران طی دو هفته گذشته برگزار شده و مرحله نهایی هم در دو نوبت صبح و عصر و طبق زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و در نوبت صبح در نظر گرفته شده است، گفت: برادران هم از امروز ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه و در نوبت عصر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به ویژگی‌های این دوره از جمله دو مرحله‌ای بودن آن اشاره کرد و افزود: تنها استان قم است که این مسابقات را به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌کند ضمن اینکه قرار است سیمای مرکز قم بخش‌هایی از مسابقات را به صورت روزانه و مستقیم پخش کند.

وی با اشاره به حضور هیئت داورانی از استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و قم در این مسابقات گفت: این داوران در رشته‌های مختلف صوت و لحن، تجوید و حفظ دارای تخصص و تجربه هستند و ارزیابی و قضاوت اجرا و قرائت شرکت‌کنندگان را بر عهده گرفته‌اند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر در بخش‌های معارفی و آوایی این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده بودند، عنوان کرد: در بخش آوایی، ۲۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۰ نفر از آن‌ها را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: منتخبان این مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه می‌یابند که نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آذرماه امسال هم قرار است مسابقات مرحله نهایی کشوری به میزبانی تبریز در آذربایجان شرقی برگزار شود.

ارسال نظرات