۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۶۵۲۲۳
قالیباف:

مجلس بر نحوه انتصابات در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد

مجلس بر نحوه انتصابات در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به‌ویژه قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس گفت: فرارسیدن ماه پرخیروبرکت ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را به ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همچنین پیشاپیش آغاز هفته وحدت را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: وحدت امروز مسلمانان جهان یک‌صدایی و همدلی پیرامون مسئله فلسطین است.

قالیباف بیان کرد: امروز غزه پایتخت قلب‌های تمام مسلمانان جهان و معیار تشخیص اسلام واقعی محمدی از اسلام نمایشی و منافقانه است. آرمان اصلی اهل‌تسنن و تشیع و تمامی فرق و مذاهب اسلامی متوقف‌ساختن طولانی‌ترین نسل‌کشی تاریخ بشر یعنی نسل‌کشی ۸۰ساله مردم فلسطین توسط جنایت‌کاران حرفه‌ای و بی‌رحم صهیونیست است.

نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند

قالیباف گفت: هفته وحدت امسال به لطف خدا هفته وحدت مسلمانان بر سر آرمان آزادی قدس شریف خواهد بود. تأکید می‌کنم نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و در کمک به دولت برای حل مسائل مردم را در چهارچوب‌های قانونی وظیفه خود تعریف می‌کنند که این رویکرد در رای اعتماد به کابینه خود را نشان داد و حمایت رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ارزنده دانستن اقدام مجلس حاکی از صحیح بودن تصمیم مجلس بود.

انتصابات رده‌های میانی دولت نیز بر اساس وفاق صورت گیرد

قالیباف اظهار کرد: در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت نیز در چهارچوب اصولی که رئیس‌جمهور تحت عنوان وفاق ذکر کرده‌اند صورت گیرد.

قالیباف تصریح کرد: همان‌طور که ایشان بر  ضرورت رعایت قانون در تمامی انتصابات تأکید دارند مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به‌ویژه قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.

قالیباف گفت: امیدواریم براین‌اساس مدیرانی باانگیزه، کارآمد متخصص و معتقد به مبانی انقلاب در تمامی رده‌های مدیریتی انتخاب شده و بتوانند انتظارات ملت شریف ایران را برآورد سازند.

دولت و شورای‌عالی فضای مجازی نقشه راهی را برای فضای مجازی تدوین کنند

قالیباف بیان کرد: باتوجه‌به تأکید رهبر حکیم انقلاب اسلامی خطاب به هیئت دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی این ضرورت احساس می‌شود که شورای‌عالی فضای مجازی به‌عنوان نهاد تخصصی زیربط و هیئت دولت نقشه راهی در این زمینه تدوین کنند در صورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس به‌فوریت لایحه موردنظر را به مجلس تقدیم نمایند و کمیسیون‌های مربوطه حسن انجام این کار را از دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.

قالیباف اظهار کرد: لازم است به این نکته اشاره کنم که اتهامات بی‌پایه‌واساس کشورهای غربی خصوصاً تروئیکای اروپایی درباره ایران نشان‌دهنده تأثیرپذیری کورکورانه آنها از رژیم صهیونیستی و دارای پیام بی‌اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران است.

با تکرار ادعاهای کذب اروپایی‌ها هیچ گفتگوی مثمرثمری شکل نخواهد گرفت

قالیباف گفت: ما معتقد هستیم تکرار ادعاهای کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد با درخواست دیپلماسی و مذاکره سازگار نیست و تا زمانی که اروپایی‌ها و دیگر کشورهای غربی بخواهند با ادعاهای کذب زمینه را برای فشارهای بیشتر فراهم کنند هیچ گفتگوی مثمرثمری شکل نخواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چمران ۱ و قرارگرفتن در مدار 550 کیلومتری زمین توسط ماهواره بر قائم 100 را به ملت شریف ایران، دانشمندان، مجاهدان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده نیروهای مسلح و هوافضای کشور تبریک می‌گویم.

ارسال نظرات