۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۶۶۸۲۰
حجت‌الاسلام‌ میرشفیعی:

معرفت نسبت معصومان تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت است

معرفت نسبت معصومان تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت شأن امام زادگانی همچون حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)گفت: بزرگ‌ترین خسارت انسان بی‌معرفتی نسبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سیدصادق میرشفیعی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در بین امامزادگان افرادی وجود دارند که نسبت به سایر امامزادگان دارای برتری‌هایی هستند به همین خاطر امامزادگان همگی در یک سطح نیستند.
 
 وی با اشاره به نقش والدین و خاندان در تربیت نسل و شخصیت فرزندان، گفت: انتساب به رسول گرامی اسلامی در عالم هستی باعث افتخار است و تمام اهل‌بیت (ع) از اینکه جزو ابنا الرسول بودند افتخار می‌نمودند به همین خاطر خداوند در نسل و ذریه پیامبر(ص) برکت خاصی قرار داده است.
 
 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شجره طیبه بی‌نظیر رسول گرامی اسلام قابل‌انکار نیست و خداوند بالاتر از این نسل بابرکت هیچ نسلی خلق نکرده است.
 
 استاد حوزه علمیه تأکید کرد: آخرین و کامل‌ترین جوهر وجودی در خلقت رسول گرامی اسلام به کار گرفته شده است و تا قیامت چنین خلقت عظیمی به وجود نخواهد آمد.
 
 وی یادآور شد: امامزادگان نیز منتسب به این خاندان هستند و جناب حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام مجتبی (ع) هستند و زمینه برای رسیدن کمالات ایشان فراهم بود.
 
 این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: حضرت معصومه (س) منتسب به خاندان عصمت و طهارت هستند و دارای برتری‌های خاصی نسبت به سایر امامزادگان هستند.
 
وی افزود: حضرت زینب (س) مایه عزت والدین و مایه عزت اسلام هستند که این امامزاده نیز ویژگی‌هایی دارند که بی‌نظیر است.
 
حجت‌الاسلام‌ میرشفیعی خاطرنشان کرد: خداوند برای خلقت خاندان عصمت و طهارت شرایط ویژه در نظر گرفته است و خلقت حضرات معصومین با انسان‌های معمولی فرق می‌کند چراکه انبیا و اولیا الهی از نور عظمت خداوند خلق شده‌اند.
 
 وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین خسارت انسان بی‌معرفتی نسبت به خداوند و اهل‌بیت (ع) است و تنها راه نجات انسان کسب معرفت واقعی نسبت به خداوند، رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
 
حجت‌الاسلام‌ میرشفیعی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد امام زادگان محیط خاص تربیتی این حضرات بوده است چراکه معلم و مربی نقش بسیار مهمی در شخصیت انسان دارد.
 
 وی افزود: حضرت معصومه (س) مجموعاً ۲۶ سال در محضر امام موسی بن جعفر (ع) و امام رضا (ع) بودند و در کنار دو امام پرورش یافتند.
ارسال نظرات