۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۶۶۹۴۱
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مسجد لرستان:

مساجد، پایگاه اصلی اسلام هستند

مساجد، پایگاه اصلی اسلام هستند
چگنی نژاد، مساجد را پایگاه اصلی اسلام خواند و گفت: حضور قشر جوان و نوجوان در مساجد باعث پویایی این مکان های مقدس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمدچگنی نژاد، صبح امروز، در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت ۱۹ مهرماه سالروز فرمایش تاریخی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد، از مساجد به عنوان پایگاه اصلی اسلام یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) از مسجد به عنوان سنگر اسلام یاد کرد و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی گام های مهمی در راستای تقویت مساجد انجام گرفت.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دستاورهای انقلاب برای تقویت مساجد و فرهنگ دینی است، عنوان کرد: فرمایش مقام‌معظم‌رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد نشان دهنده اهمیت تقویت فعالیت های مسجد محور و تقویت وحدت وهمدلی بین ارکان فعال در مساجد است.

وی با بیان اینکه زیبایی مسجد به مردم محوری، حضور نمازگزار، جذب نسل جوان و نوجوان، و تلاش برای ترویج و نهادینه سازی معارف دینی است، عنوان کرد: برای تقویت فعالیت های مسجد محور لازم است نسل جوان و نوجوان با حضور گسترده در مساجد، کانون‌های فرهنگی‌هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج جهت احیای فعالیت های مسجد محور و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی تلاش کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه حضور قشر جوان و نوجوان در مساجد باعث پویایی مسجد است، گفت: محوریت مساجد در رفع مشکلات و آسیب های محلات باشد.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری با محوریت نسل جوان ونوجوان در مساجد مناطق شهری و روستایی فعالیت می کنند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد احیای فعالیت های مسجد محور،جذب جوانان ونوجوانان به مساجد، مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان و شناسایی و پرورش استعداد ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت مدیریت امام جماعت مسجد برای اجرای فعالیت‌های دینی، مذهبی، قرآنی، هنری، کتابخوانی و... در مساجد تلاش می کنند، گفت: راه‌اندازی کتابخانه های مساجد، مراکز دیجیتال، برگزاری مسابقات ملی واستانی قرآنی مدهامتان، مسابقات مختلف هنری، علمی، ورزشی در مجاورت مسجد، برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی، تفریحی و... از جمله برنامه های محوری مساجد است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات