۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۶۷۰۶۱
معاون تهذیب و تربیت حوزه:

طلاب نسبت به خانواده خود احساس مسئولیت کنند/هدف اساسی «طرح کوثر»

طلاب نسبت به خانواده خود احساس مسئولیت کنند/هدف اساسی «طرح کوثر»
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ضمن بیان اهداف اساسی «طرح کوثر» تأکید کرد که طلاب نسبت به خانواده خود احساس مسئولیت کنند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، امروز در آیین افتتاح طرح سراسری کوثر (ویژه همسران و طلاب بالای ۱۸ سال)، گفت: پیامبران الهی بزرگترین خدمت را به بشر کردند و انسان ها را با خدا آشنا کردند و ایمان به خدا و قیامت را در جان انسان ها کاشتند.
 
وی افزود: مردم غزه، لبنان و یمن زیر این همه آتش و بمباران و با وجود همه مشکلات و ظلم ها که هر روز داغدار همسران، پدران و فرزندان خود هستند و زندگی و ثروت و امکانات آنها نابود می شود، ولی نور ایمان باعث می شود که آنها در این مسیر استقامت بورزند و از حرف حق خود کوتاه نیایند و احساس ضعف نکنند.
 
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان کرد: ایمان است که باعث می شود که این مردم با این سرمایه در مقابل دشمنان خود و دشمنان خدا مقابله کنند. ملت ما در حوادث رخداد انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تحت رهبری امام راحل با این سرمایه توانست این همه عظمت را در تاریخ بیافریند. سرمایه ایمان و باور به خدا و قیامت و آمادگی برای فداکاری در راه دین که از انسان مرد و انسان الهی پدید می آورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری یادآور شد: در اعصار و قرون گذشته علما و روحانیت بودند که مردم را با ایمان تربیت کردندو در حال حاضر هم این گونه است. ایمان است که مردم را در میدان نگاه داشته است.
 
وی افزود: همه مومنان نیازمند این سرمایه ایمانی هستند بخصوص خانواده طلاب. طلاب باید بیش از دیگران نسبت به خانواده خود احساس مسئولیت کند و اگر خانواده ای داشته باشد که با این سرمایه ایمانی به او کمک کند بسیار مطلوب است.
 
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان کرد: در همین راستا باید برنامه ریزی داشت. در برخی روایات بیان شده است که وای بر مسلمانی که در هرهفته یک روز برای تقویت ایمان خود وقت نگذارد و دین را فرا نگیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری یادآور شد: خانواده طلاب که همیشه همراه طلاب هستند باید هم پای طلاب این معارف را بیاموزند. به همین جهت طرح کوثر با همین هدف اجرا می شود. در این حوزه احکام، اخلاق و معارفی که خانواده ها برای زندگی به آن نیاز دارند ارائه می شود.
 
وی افزود: در واقع طرح کوثر به منظور تامین نیازهای اولیه زندگی مومنانه خانواده های طلاب اجرا می شود. اگر فعالان این حوزه در این دوره دو تا سه ساله حضور یابند قطعا سرمایه ارزشمندی در آشنایی با معارف اسلامی حاصل می شود.
 
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان کرد: این معرفت و شناخت و آگاهی که از دین به دست می آوریم نباید صرفا در ذهن باقی بماند. پس از اینکه انسان باور و عقیده به خدا پیدا کرد باید بر این اساس عمل کند و طبعا اعتقاد انسان راسخ تر می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری یادآور شد: اگر واقعا خداوند را قبول داریم و باور به این هستیم که خداوند قادر و عالم به همه احوال ما است طبعا برای این خداوند باید وقت بگذاریم.
ارسال نظرات