۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۶۷۰۸۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

نهضت امام خمینی، مدرسه‌ای برای تربیت منتظران ظهور است

نهضت امام خمینی، مدرسه‌ای برای تربیت منتظران ظهور است
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت نهضت امام خمینی(ره) را مدرسه‌ای برای تربیت منتظران ظهور دانست و گفت: ظلم‌ستیزی و نصرت مظلومان از شاخصه‌های منتظران ظهور است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی مراسم جشن شام میلاد امام حسن عسکری(ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: فلسفه غیبت عدم لیاقت و فلسفه انتظار کسب تربیت و آمادگی برای ظهور است.

 وی نهضت امام خمینی (ره) را مدرسه‌ای برای تربیت منتظران دانست و گفت: دوران انتظار پادگان تربیتی منتظران امام‌زمان (عج) است و این پادگان به برکت انقلاب اسلامی به راه افتاده است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عده‌ای خود را به جهالت زده‌اند و برکت انقلاب اسلامی را متوجه نمی‌شوند، تأکید کرد: ظلم‌ستیزی و نصرت مظلومان از شاخصه‌های منتظران ظهور است و امروزه در اقصی‌نقاط عالم حتی غیرمسلمانان از فلسطین دفاع و علیه اسرائیل شعار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری یادآور شد: در سال ۴۲ امام خمینی (ره) فریاد ظلم‌ستیزی سر داد و فقط عده کمی به این فریاد لبیک گفتند و باعث شد انقلاب شکست بخورد و امام تبعید شوند؛ اما در سال ۵۷ پذیرندگان انقلاب بیشتر شده و مردم نیز ظلم‌ستیز شدند و انقلاب به پیروزی رسید.

 استاد حوزه علمیه افزود: اگر انقلاب امام عصر (عج) یک انقلاب جهانی است باید مردم دنیا نیز پذیرنده این ظلم‌ستیزی و یاری‌کننده مظلوم باشند که این از عناصر عصر ظهور است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه منتظر واقعی کسی است که برای یاری مظلوم فریاد بزند و از ظالم بیزار باشد، افزود: امروزه تمام مردم دنیا فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند و این به معنای آماده‌شدن دنیا برای ظهور است.

 کارشناس مذهبی با بیان اینکه لازم است برای تقویت بیداری اسلامی در دنیا تلاش نماییم و مقدمات ظهور را فراهم کنیم، یادآور شد: عده‌ای متأسفانه با پیشانی پینه‌بسته ولایت ستیز هستند و خود را عالم دهر دانسته و ادعا می‌کنند از ولی زمان بیشتر می‌فهمند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رزمندگان اسلام در لبنان، یمن، سوریه، عراق و… افزایش‌یافته اند و مضاعف نیز خواهد شد، افزود: از دیگر عناصر ظهور، داشتن رزمنده‌های واقعی و جان‌برکف است که بتوانند امام‌زمان (عج) را یاری نمایند.

 وی با تأکید بر اینکه واجب است از مظلومان عالم مخصوصاً مردم مظلوم غزه و لبنان حمایت و دفاع کنیم، اظهار داشت: اگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبودند صدام و دشمنان، ایران را فتح می‌کردند؛ اما به برکت رزمندگان اسلام ایران پیروز میدان شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: لازم است رزمندگان اسلام با تمام توان نظامی علیه اسرائیل جنگ کنند و تجهیزات نظامی خود را قوی‌تر نمایند.

 وی از دیگر عناصر مهم عصر ظهور را تربیت مدیران کارآمد جهت اداره امور دانست و افزود: این انقلاب دائماً در حال حرکت است و قائم به فرد نیست و با شهادت هر فرماندهی، ده‌ها فرمانده دیگر تربیت و جانشین می‌شوند.

ارسال نظرات