۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۶۷۱۳۸
آیت الله اراکی:

حمایت از جبهه لبنان و فلسطین تکلیف شرعی همه مسلمانان است + فیلم

حمایت از جبهه لبنان و فلسطین تکلیف شرعی همه مسلمانان است + فیلم
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به شرایط کنونی جوامع اسلامی و منطقه، حمایت از جبهه لبنان و فلسطین اشغالی را تکلیف شرعی همه مسلمانان دانست و بر لزوم حمایت همه جانبه مسلمانان از جبهه مقاومت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه بر وجوب جهاد دفاعی در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: بر همه مسلمانان با هر امکاناتی اعم از مالی و جانی و ضرورت آمادگی همه جانبه برای حضور در خطوط مقدم جهاد در صورت لزوم واجب است.

وی با اشاره به شرایط کنونی جوامع اسلامی و منطقه خاورمیانه اظهار داشت: شرایط وجوب جهاد در این زمان و با این شرایط کاملا برای همه فراهم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امروز در دفاع از سرزمین ها و حدود اسلامی، هیچ شرطی که مانع باشد وجود ندارد و دفاع نیز برای همه واجب بوده و نیازی به حکم حاکم ندارد و همه باید با هر شکلی که برای آنان میسر است در این مسیر گام بردارند.

آیت الله اراکی بیان داشت: امروز در جبهه لبنان و فلسطین جبهه جهاد گسترده ای شکل گرفته که برای همه مسلمانان واجب است در این جبهه ها شرکت کنند؛ اگر مَن بهِ الکفایه در لبنان و فلسطین وجود داشته باشد، باید از کسانی که در خط مقدم هستند، پشتیبانی و حمایت شود تا پیروزی اسلام و مسلمین فراهم گردد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: باید همه مومنین همت کرده و با مال و جان خود در راه تقویت جبهه های جهاد در لبنان و فلسطین فعالیت داشته باشند و نباید منتظر باشیم تا بعد از رخ دادن فاجعه، اقدام کنیم؛ بلکه باید واقعه را قبل از وقوع آن علاج کرد.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات