۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۶۷۱۵۳
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر لرستان: 

ارائه راهکارهای علمی در جهت تقویت معروفات و مبارزه با منکرات ضروری است  

ارائه راهکارهای علمی در جهت تقویت معروفات و مبارزه با منکرات ضروری است
 
حجت الاسلام مهدوی‌نیا با بیان اینکه راهکارهای علمی در جهت تقویت معروفات و مبارزه با منکرات ضروری است، گفت: برگزاری گفتمان‌های علمی نخبگانی ظرفیتی مناسب و اثرگذار در این راستا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی‌نیا در نشست هم‌اندیشی معاونان علمی‌، پژوهشی وآموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با موضوع امر به معروف و نهی‌ از منکر، اظهار داشت: در راستای ارتقای علمی و اندیشه ورزی و ایجاد فضای عادلانه برای عرضه آزادانه دیدگاه‌ها و سوالات پیرامون امر به معروف و نهی‌از منکر و استفاده از خرد جمعی، ستاد با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اقدام به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی می‌نماید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر استان لرستان افزود: این کرسی‌های آزاد‌اندیشی فضایی را برای بیان نظرات دانشجویان و اساتید فراهم خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بابت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها عنوان کرد: دانشگاه‌های استان در زمینه برگزاری این کرسی‌ها جایگاه قابل توجهی در کشور به خود اختصاص داده‌اند. 

حجت الاسلام مهدوی‌نیا اظهار کرد: بیان آسیب‌ها در جامعه و ارائه راهکارهای توجه به موضوع کرسی‌ها از نقاط برجسته این برنامه ها است.

وی یادآور شد: به منظور استفاده و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و متخصصین در زمینه آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروفیت و ارتکاب منکرات در جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مدارس علمیه سراسر استان اقدام به برگزاری نشست‌های علمی با استفاده از اساتید خبره و طلاب مدارس علمیه می نمایند.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا با اشاره به وظیفه ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در مباحث گفتمان امر به معروف و توسعه خاطرنشان کرد: گفتمان سازی امر به معروف متفاوت است.

وی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است، گفت: این مسئله با توجه به پیچیدگی که دارد باید در نشست های علمی و نخبگانی بررسی و به آن پرداخته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه در نشست‌های علمی و نخبگانی علل و عواملی که باعث ترک معروفات می‌شود با حضور متخصصان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: این نشست ها باید گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان مراکز آموزش عالی نسبت به محیط پیرامون خود در بحث آسیب شناسی جامعه وظیفه دارند، گفت: لذا با توجه به این وظایف برای برطرف شدن آسیب ها راهکار علمی در جهت تقویت معروف و مبارزه با منکرات ارائه می دهند.

حجت الاسلام مهدوی نیا یادآور شد: جای بررسی این موارد در نشست های علمی و نخبگانی است که با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات