۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۶۷۳۰۹
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه خبر داد؛

اجرای طرح استاد راهنما برای طلاب استعدادهای برتر/آغاز دوره شناسایی استعدادهای برتر در سال ۱۴۰۳

اجرای طرح استاد راهنما برای طلاب استعدادهای برتر/آغاز دوره شناسایی استعدادهای برتر در سال ۱۴۰۳
حجت الاسلام والمسلمین عماد با تبیین طرح استاد راهنما برای طلاب استعدادهای برتر گفت: این طرح برای آن است که تعدادی طلاب با راهنمایی یک استاد از نظر توانمندی، مهارت، دانش، جهان شناسی، آشنایی با هویت ایران، اسلام و روحانیت با طلاب همراهی کند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد صبح امروز در جلسه افتتاحیه طرح ویژه استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان در خصوص وضعیت حوزه های علمیه در زمینه استعدادهای برتر اظهار داشت: حدود یک درصد جامعه حوزوی را طلاب استعدادهای برتر تشکیل می دهند.

وی افزود: این تعداد به گونه ای شناسایی شده اند که اگر فردی در این زمینه ظرفیتی دارد شناسایی شود و البته خارج از این دایره استعدادهای برتر دیگری نیز وجود دارد که باید به کمک اساتید و معاونان آموزش، پژوهش و تبلیغ استان ها آنها را شناسایی کرد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گام اول در این مسیر را شناسایی استعدادهای برتر دانست و گفت: پس از این مرحله، توانمندسازی این استعدادها از نظر علمی و مهارتی و آماده نمودن آنها برای ایفای نقش های مهم در عرصه های اجتماع است.

وی اضافه کرد: وظیفه مهمی بر عهده ما در بخش های ستادی و سازمانی است و وظایفی را نیز اساتید به عهده دارند و اگر نظام مراعات، کنترل و پایش را دقیق انجام دهیم می تواند به حضور دائم استعدادهای برتر کمک کند، مهم آن است که از ظرفیت های توانمندسازی استفاده کرده و راهبری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نخبگان تصریح کرد: پس از یک دوره رشد علمی در ایران و اندکی افول، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امروز ما به یک جهش علمی جدید نیازمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی این جهش علمی بر شانه های استعدادهای برتری است که در مسیر نخبگی قرار دارند و در عرصه علوم اسلامی و انسانی اگر تمام مسئولیت به عهده حوزه های علمیه نباشد، بیش از ۹۰ درصد آن را به عهده دارند.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با تبیین طرح استاد راهنما برای طلاب استعدادهای برتر گفت: این طرح برای آن است که تعدادی طلاب با راهنمایی یک استاد از نظر توانمندی، مهارت، دانش، جهان شناسی، آشنایی با هویت ایران، اسلام و روحانیت با طلاب همراهی کند.

وی با اشاره به شتاب علمی برخی از کشورهای منطقه طی سال های اخیر گفت: انتظار داریم طلبه استعداد برتر، علاوه بر تحصیل برنامه هایی که به آن موظف است، برنامه های موظفی خاص دیگری نیز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد از آغاز دوره شناسایی طلاب استعداد برتر در سال ۱۴۰۳ طی چند روز آینده خبر داد و عنوان کرد: بار اصلی کار و مدیریت شناسایی، بر عهده مدیران مدارس است و اگر طلاب به میدان نیایند، مشکلات اجتماعی کشور را جامعه دانشگاهی به تنهایی نمی تواند پاسخ دهد، لذا باید در کنار آنها قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: طرح دیگری نیز به نام هسته های مسئله محور در دست اقدام است که با بنیاد ملی نخبگان هماهنگ خواهیم کرد و امیدوار هستیم بتوانیم در اصفهان چند هسته را پشتیبانی کنیم.

ارسال نظرات