۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۷۶۷۴۴
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

حوزه های علمیه و روحانیان نقش وحدت در امت اسلامی را به صورت کاربردی تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: در شرایط کنونی ضروری است نقاطی که موجب ایجاد و گسترش اختلافات امت اسلام می شود کنار گذاشته شده و نیازهای دنیای اسلام مورد توجه قرار گیرد و برای مردم تبیین شود.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت هفته وحدت، اتحاد، وحدت
حجت الاسلام سید جعفر حسینی یگانه مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت پیامبر(ص) و همچنین امام صادق(ع) از ماه ربیع الاول به عنوان ماه فضیلت و نشاط جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این ماه، ماه ولادت حضرت خاتم(ص) و ماه ولایت امام عصر(عج) است.

وی با اشاره به اهمیت مساله وحدت در بین امت اسلام خاطرنشان کرد: کاربرد وحدت در جامعه اسلامی بیش از هر جامعه دیگری است و اگر امت اسلام طعم و مزه وحدت را بچشد از آن به هیچ وجه غفلت نکرده و برای تحقق آن از هیچ گونه تلاشی نیز فروگذار نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به نقشه های دشمنان علیه اسلام و مسلمانان تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام با بکارگیری تمام توان خود به جنگ اسلام آمده اند و در این راه از هر حربه و نقشه ای نیز بهره می گیرند.

حجت الاسلام حسینی یگانه با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد امت اسلام، خواستار پرهیز مسلمانان از اقدامات تفرقه آمیز شد و گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری امت اسلام به همدلی، همبستگی و اتحاد نیاز دارد و اندیشمندان جهان اسلام از فرق و مذاهب مختلف، باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در ادامه وظیفه روحانیون و حوزه های علمیه را در بسط و گسترش کاربردهای وحدت در جامعه اسلامی بسیار سنگین ارزیابی و تاکید کرد: اگر ما مشاهده می کنیم که هنوز جایگاه وحدت به شکل مورد نظر حضرت محمد(ص) در جامعه اسلامی ترسیم نشده، به این دلیل است که در حوزه های علمیه این موضوع به درستی تبیین نشده است.

مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه روحانیون و حوزه های علمیه باید نقش وحدت را در جامعه کاربردی کنند اظهار داشت: در شرایط کنونی ضروری است که نقاطی که موجب ایجاد و گسترش اختلافات امت اسلام می شود کنار گذاشته شده و نیازهای دنیای اسلام مورد توجه قرار گیرد و برای مردم تبیین شود.

این استاد حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: روحانیون و حوزه های علمیه باید با قلم، بیان و عمل خود شیرینی و حلاوت اتحاد و وحدت را به جامعه بچشانند و نقش وحدت امت اسلام را به صورت کاربردی ارائه دهند.

مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیون باید محور وحدت در جامعه باشند تصریح کرد: روحانیون شیعه و سنی باید همواره مراقب حرکات مرموزانه دشمنان و تفرقه آفرینان باشند و از انجام دادن اعمالی که زمینه سو استفاده دشمنان را فراهم می کند بپرهیزند.

حجت الاسلام حسینی یگانه همچنین برگزاری سمینارهای علمی و همایش ها را در راستای کاربردی کردن نقش و جایگاه وحدت در بین اسلام را مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: در امت اسلامی، رهبری محور وحدت است و طلاب و روحانیون باید پیام وحدت را از رهبر فرزانه انقلاب بیاموزند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات