۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۷۳۳۰
حضرت آیت الله نوری همدانی:

فتنه اخیر آزمونی برای محک عاقلان و غیر عاقلان بود / شعار جمهوری ایرانی نوعی فتنه بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملت های آزاده دنیا گفت: انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان و مستکبران جهانی است که روزی در این کشور منافعی داشته و ایران را به چراگاه خود تبدیل کرده بودند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یک شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردمی، در سخنانی به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: اولین گام برای بدست آوردن سعادت دنیا و آخرت داشتن ایمان و تقوای الهی است.

وی تاکید کرد: همه انسان ها برای سعادتمندی در دنیا و آخرت به سرمایه هایی از جمله ایمان، اعتقاد، علم، تعهد، جهاد و اخلاص نیازمند هستند.

استاد حوزه علمیه قم جوانان را به علم آموزی توصیه کرد و بیان داشت: انسان بدون علم و بی سواد معمولا نمی تواند راه سعادت را طی کند و باید سعی شود علم با عمل و ایمان همراه و توام باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را سنگ محکی و آزمونی برای تشخیص عاقلان از غیر عاقلان دانست و گفت: فتنه ها از صدر اسلام و زمان پیامبر گرامی اسلام وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد و ما باید همواره در شناخت فتنه ها به خوبی عمل کرده و وظیفه خود را انجام دهیم.

وی ابراز داشت: در فتنه های اخیر در کشور دشمنان دست داشتند و متاسفانه این اتفاقات چندین ماه امتداد یافت و برخی ها شعارهای انحرافی همچون نه غزه و نه لبنان سر دادند که این شعار نوعی فتنه بود.

این مرجع تقلید با انتقاد از این شعارهای ساختار شکنانه، از فلسطین به عنوان نماد مقاومت در برابر رژیم غاصب یاد کرد و گفت: مردم ما برای حاکم شدن اسلام در ایران خون داده و متحمل زحمات فراوانی شده اند اما با این وجود عده ای در حوادث اخیر شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان سر داده و دشمنان را خوشحال کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه در برابر فتنه ها تنها افرادی که مثل عمار و یاسر باشند می توانند به وظیفه خود عمل کنند گفت: انسان اگر در برابر فتنه ها تشخیص درستی نداشته باشد نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و درگرداب فتنه ها غرق می شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور و نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد منافع استکبار جهانی که روزی این کشور را به چراگاه خود تبدیل کرده بودند، قطع شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان است و از این رو آنها در صدد مقابله با این انقلاب برآمده اند و ما باید در مقابل نقشه های آنان بیدار و هوشیار باشیم. /924/پ202/ج


ارسال نظرات