۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۷۳۴۰
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

پویایی حوزه های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، پویایی حوزه های علمیه خواهران را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام محمد تقي قندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقی قندی، معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران که صبح امروز 16 اسفندماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی ایران همچنان پویا و زنده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران، افزود: این مسابقات به هدف ترویج فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه خواهران تشکیل می شود که در تعمیق، تعالی و انس با قرآن مؤثر است.

حجت‌الاسلام قندی اضافه کرد: هشت هزار نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت بانوان طلبه از 110 مدرسه به مسابقات پایانی راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: تکریم فعالان قرآنی در حوزه های علمیه خواهران و تأکید بر انس قرآن توأم با فهم و ایمان از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که حضور طلاب در چهارمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران بی نظیر بوده است، اظهار داشت: هشت هزار نفر از بانوان طلبه در مسابقات نهایی چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران شرکت کردند.

وی با تقدیر از توجه طلاب به درک مفاهیم قرآن به آمار بالای شرکت کنندگان در موضوع ترجمه و مفاهیم آیات قرآن اشاره کرد و گفت: 2450 نفر شرکت کننده در این موضوع به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام قندی همچنین افزود: 2300 نفر در بخش قرائت، 1650 نفر در بخش تفسیر، 1400 نفر در بخش حفظ موضوعی و 231 نفر در حفظ کل، نصف و ثلث این مسابقات شرکت کردند.

وی حضور داوران بین المللی در این مسابقات را از مزایای آن عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران، افرادی را به عنوان داوران قرآنی انتخاب و به مدارس علمیه معرفی کرد که در این میان حضور سه داور بین المللی در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات نقش مؤثری داشت. /920/پ202/ص

ارسال نظرات