۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۷۵۲۶
آیت الله نوری همدانی:

توسعه بصیرت در جامعه ضروری است / مردم ایران قدردان ولایت فقیه هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت توسعه بصیرت در جامعه تاکید کرد و گفت: در برابر فتنه ها باید به رهبری مراجعه و هر آنچه ایشان گفت عمل کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر سه شنبه، در دیدار با جمعی از مدیران حراست ادارات برق استان های قم و تهران و همچنین اقشار مختلف مردمی، بااشاره به فتنه های اخیر در کشور، از کوتاهی خواص انتقاد کرد و گفت: همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند خواص در این حوادث به وظایف خود عمل نکردند و الا کار به اینجا کشیده نمی شد.

وی با اشاره به حوادث مختلف از صدر اسلام تاکنون، بصیرت را راه نجات از فتنه ها دانست و تاکید کرد: در برابر حوادث و فتنه ها همواره عمار گونه باید عمل کرد و حق را از باطل به درستی تشخیص داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: بصیرت اقتضا می کند که انسان در برابر فتنه ها به رهبری مراجعه کند و هر چه ایشان بیان کرد همان را عمل نمود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمروعاص ها همواره برای فتنه حربه ای دارند و در موقع نیاز آن را رو می کنند و ضروری است مردم در برابر فتنه ها و نقشه های دشمنان هوشیار باشند.

وی در ادامه اسلام طالبانی و اسلام ریگی را همچون اسلام عمروعاصی دانست و بیان داشت: مردم به ویژه جوانان باید تاریخ آموزنده و پر معنای اسلام و آنچه بر این امت گذشته است را با دقت مطالعه کرده و از آن درس بگیرند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش ولایت فقیه در ایران ابراز داشت: مردم ما امروز ولایت فقیه را شناخته اند و در مسیر ترسیم شده توسط ایشان گام برداشته و قدر نعمت ولایت فقیه را می دانند.

وی  همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای بصیرت در شهر مقدس قم افزود: برگزاری این اردوها در شهر مقدس قم که ام القرای جهان تشیع و مرکز فقه و فقاهت است بسیار مهم می باشد و شرکت کنندگان در این اردوها باید سعی کنند از این فرصت استفاده کنند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات