۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۷۷۸۹۳
بخش نخست / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور:

درایت رهبری و بصیرت مردم باعث عبور از فتنه ها شد/ حوزه های علمیه پشتوانه فکری امور فرهنگی کشور را تامین کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید پشتوانه فکری امور فرهنگی کشور را تامین کنند ابراز داشت: افتخار این دولت این است که آرمان امام و گفتمان انقلاب را دنبال می کند.
دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور شب گذشته در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم، با تبیین فعالیت ها و رویکردهای فرهنگی دولت، از حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه غنی فرهنگی و دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور یاد و تصریح کرد: بحمدلله دولت دهم رویکرد کاملا فرهنگی دارد و حوزه های علمیه نیز پشتوانه غنی فعالیت های فرهنگی کشور هستند.

دکتر حسینی، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید پشتوانه فکری امور فرهنگی کشور را تامین کنند ابراز داشت: افتخار این دولت این است که آرمان امام و گفتمان انقلاب را دنبال می کند.

وی با اشاره به نیاز جامعه جهانی به معنویت و معارف ناب اسلامی بیان داشت: باید از این موقعیت و فضا به نحو احسن استفاده کرد و البته باید مراقب نقشه ها و توطئه های دشمنان نیز بود.

حسینی در ادامه با اشاره به فتنه اخیر در کشور، از نقش مدیریت مقام معظم رهبری به نیکی یاد کرد و افزود: درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و هممچنین بصیرت و هوشیاری مردم باعث شد که ما بسیاری از مسائل را پشت سر بگذاریم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: بسیاری از فتنه های اخیر از بیرون از کشور هدایت می شد و خودشان نیز به این نکته اذعان می کردند و معتقدند فضای مجازی می تواند فضای حقیقی را در خود هضم کند.

دکتر حسینی، در ادامه از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از بیش از یک هزار مؤسسه قرآنی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور وجود دارد و ما سعی داریم مساجد بیشتری را از این امکانات بهره مند کنیم.

وی با بیان اینکه هر کار و پروژه فرهنگی در کشور باید با آموزه های دینی پیوند بخورد، به تبیین سیاست های وزارت ارشاد در بخش سینما پرداخت و گفت: نگاه ما در مقوله سینما تولید و حمایت از آثار فاخر در زمینه های مختلف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ابراز داشت: در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم های بسیار خوبی به نمایش در آمد.

وی فیلم ملک سلیمان را یکی از فیلم های فاخر جشنواره فیلم فجر امسال دانست و گفت: اگر همکاری حوزه های علمیه در تهیه و تولید نبود فیلم ملک سلیمان ساخته نمی شد.

حسینی ادامه داد: در بحث نظارت بر چاپ و نشر کتب نیز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابط جدیدی تدوین شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی بیان داشت: در سال جاری 25 نمایشگاه استانی کتاب در مراکز استان ها و شهرستان های کشور ایجاد شد که بیش از ده میلیون نفر نیز از این نمایشگاه ها بازدید کردند.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به آمار پائین سرانه مطالعه در کشور، بر ضرورت برنامه ریزی مناسب در راستای افزایش سرانه مطالعه در کشور تاکید کرد و بیان داشت: ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کتاب در اختیار جامعه قرار گیرد و اقشار مختلف مردمی در اماکن مختلف دسترسی به کتاب داشته باشند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات