۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۷۹۳۶
مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران:

زائر سرای بقاع متبرکه مازندران پذیرای مسافران نوروزی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 812 سوئیت و زائرسرای بقاع متبرکه و امامزادگان استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در سومین یادمان امامزادگان که در امامزاده عباس ساری برگزار شد، با بیان این که با برنامه ریزی های صورت شرایط را برای زیارت مسافران و گردشگران از اماکن متبرکه و امامزادگان استان فراهم کردیم، گفت: 812 سوئیت و زائرسرای بقاع متبرکه و امامزادگان استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.

وی از وجود هزار و 231 ‌امامزاده در سطح استان خبر داد و با بیان این که فضای این امامزادگان برای زائران آماده شده است، خاطر نشان کرد: این اداره کل زمینه جذب مسافر به اماکن متبرکه را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در حال حاضر 198 مسجد بین راهی در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 44 مسجد در مسیرهای اصلی مسافران واقع شده است و فضای آن برای مسافران آماده شده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از حضور ائمه جماعات در مساجد استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: نماز جماعت نیز به صورت منظم در امامزدگان اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سهرابی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 284 میلیون ریال به مساجد و امامزاده‌های استان تخصیص یافته است که از این اعتبار هزار و 135  مسجد و 127  امامزاده استان زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که مساجد در دین مبین اسلام عامل وحدت و اتحاد هستند و این وحدت بین مسلمین از برکت مساجد است، گفت: مسجد کانون درخشانی است که نور تابناک الهی را بر گستره زمین می‌پراکند و نوای روح‌بخش توحید و یگانگی را در جامعه‌ به صدا درمی‌آورد و همه را به یکتاپرستی دعوت می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین با تأکید بر برگزاری منظم مسابقات قرآنی در امامزادگان و مساجد خاطر‌نشان کرد: هیأت‌های امنا و خادمان مساجد باید در برگزاری مسابقات فرهنگی و معنوی که می‌تواند ریشه در شیعی بودن مازندران را نشان دهد، نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات