۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۷۹۴۵
دادستان تهران:

مردم اجازه نخواهند داد حوادث اخیر دوباره تکرار شود/ شش نفر از متهمان حوادث بعد از انتخابات به اعدام محکوم شده اند

خبرگزاری رسا ـ دادستان تهران با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: با حضور مقتدرانه و با صلابت مردم در صحنه و حمایت علما و مراجع تقلید، دستگاه قضا سیاست محکم تری را در قبال افرادی که به ارکان نظام تعرض کردند اتخاذ کرد.
عباس جعفري دولت آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران یک شنبه شب در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، با اشاره به اتفاقات ناگوار بعد از انتخابات در کشور، این حوادث را مایه تالم و ناراحتی مراجع، علما و مردم دانست.

دولت آبادی با تحلیل حوادث اخیر در کشور، گزارشی از نحوه برخورد و بررسی پرونده های متهمان حوادث بعد از انتخابات در محاکم قضایی ارائه کرد و گفت: سیاست دستگاه قضا در ابتدای حوادث، مدارا کردن با افرادی بود که به بهانه انتخابات اعتراضاتی را در خیابان ها می کردند تا با کنترل اعتراضات خیابانی این موضوع را کنار بگذارند.

وی بیان داشت: با طرح شعارهای انحرافی و تداوم تجمعات غیر قانونی که مشکلاتی را هم برای شهروندان و مردم به وجود آورد دستگاه قضایی کشور توجه بیشتری را نسبت به این اتفاقات مبذول داشت.

این مسؤول دستگاه قضایی کشور با انتقاد از ساختار شکنی های صورت گرفته و هتک حرمت مقدسات و ارکان نظام توسط برخی از افراد ابراز داشت: حوادث روز عاشورا پرده ها را کنار زد و کسانی که مدعی بودند و خود را در پس انتخابات پنهان کرده بودند دست شان رو شد و خداوند رسوایشان کرد.

دادستان تهران گفت: با حضور مقتدرانه و با صلابت مردم در صحنه و حمایت علما و مراجع تقلید، دستگاه قضا سیاست محکم تری را در قبال افرادی که به ارکان نظام تعرض کردند اتخاذ کرد.

دولت آبادی اضافه کرد: با این سیاست به سرعت به پرونده های متهمان رسیدگی شد و تا امروز حداکثر صد پرونده در محاکم قضایی منتظر تکمیل تحقیقات است و امیدواریم این پروندها بزودی تعیین تکلیف شوند.

دادستان تهران ادامه داد: هر چند دستگاه قضا در حوادث اخیر با جدیت وارد عمل شد اما از رافت اسلامی نیز غافل نشد و با افرادی که اظهار ندامت کردند و جرم شان سنگین نبود برخورد بسیار خوبی صورت گرفت و این افراد بعد از انجام تحقیقات و مشخص شدن مسائل، آزاد شدند.

وی گفت: بعد از حضور پرشور مردم در نهم دیماه و 22 بهمن و حمایت همه جانبه ملت، دستگاه قضایی کشور سعی کرد با افرادی که ابراز ندامت کرده اند برخورد ملایم تری داشته باشد و آنهایی که عضو گروه های مختلف و وابسته به ضد انقلاب بودند نیز محاکمه شدند.

دادستان تهران تصریح کرد: امروز منافقین و معارضین که در خیابان های تهران بودند، احساس می کنند که نظام اسلامی با اقتدار و صلابت آنها را سرجایشان نشاند و مردم هم اجازه نخواهند داد این حوادث دوباره تکرار شود.

وی تعداد افراد محکوم به اعدام در حوادث بعد از انتخابات را شش نفر اعلام کرد و گفت: احکام این افراد در حال حاضر در محاکم تجدید نظر است و در صورت قطعیت وارد مرحله های بعدی خواهد شد و دیگر متهمان نیز احکام شان به آنها ابلاغ شده است.

دادستان تهران برخورد دستگاه قضا با متهمان را کاملا در چارچوب قوانین دانست و بیان داشت: با وجود تبلیغات کاذبی که در راستای نحوه برخورد دستگاه قضا با متهمان می شود، سعی شده است که رفتار بسیار خوبی در چارچوب قوانین و مقرارت اسلامی با این افراد بشود.

این مسؤول قضایی کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با پایان یافتن این قضایا، دستگاه قضایی در سایر حوزه های فعالیت خود به ویژه مسائل اخلاقی، اقتصادی و دیگر حوزه های کاری نیز به نحو شایسته ای وارد شود.

دولت آبادی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مواضع مراجع تقلید در حوادث اخیر به ویژه مواضع صریح و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از انقلاب اسلامی و حریم ولایت فقیه قدردانی و خاطرنشان کرد: بحمدلله مراجع تقلید در این حوادث موضع خوبی در حمایت از انقلاب و نظام اتخاذ کردند و این مواضع مایه دلگرمی جامعه است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات