۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۸۵۰۸

اعزام دانشجویان دانشگاه های استان تهران به مناطق جنگی جنوب کشور

خبرگزاری رسا ـ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران و همکاری معاونت تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار غرب استان تهران، از بهمن ماه سال گذشته کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده اند.
راهيان نور

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار حمید پارسا، معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس غرب استان تهران در این خصوص گفت: همه ساله با فرا رسیدن ایام سال جدید و ایام برگزاری اردوهای راهیان نور، جوانان مشتاق و تشنه آشنایی با فرهنگ غنی مقاومت و ایثار که برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است، مشتاقانه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور می شوند.

وی افزود: خداوند توفیق حضور در جمع این عزیزان را به ما داده است و در طول همسفری با این نسل جوان ما شاهد تاثیرگذاری شهدا بر این عزیزان بودیم، بطوریکه در طول سفر به مناطق عملیاتی، جوانان پاک ضمیر و با ایمان در هر روزی که بیشتر در مناطق سپری می کردند مشتاقانه تر به توضیحات راویان جنگ دیده گوش جان می سپردند و روز آخری که لحظه وداع با سرزمین های نور بود صحنه های تاثیر برانگیز و معنوی از اشک و آه این عزیزان دانشجو، حاضران را متاثر می کرد.

پارسا تصریح کرد: یقینا همین دانشجویان و نسل جوانی که جنگ ندیده اند اگر روزی قرار باشد لباس رزم بپوشند و اسلحه بدست بگیرند و از اعتقادات، حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی خود دفاع کنند قطعا نه کمتر بلکه بیشتر از نسل دهه 60 آماده جانفشانی هستند و این جزو افتخارات نظام مقدس ما است.

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس غرب استان تهران خاطرنشان کرد: باید زمینه ساز حضور گسترده مشتاقان مناطق عملیاتی بوده و با حمایت های خود (چنانچه تاکنون نیز چنین بوده) مشوق مشتاقان باشیم.

لازم به ذکر است، تاکنون زائران زیادی در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام شده اند و این کاروان ها تا اواخر فروردین ماه جاری در خدمت زائران محترم خواهند بود./917/د102/ص

ارسال نظرات