۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۸۵۲۲
معاون تهذیب نمایندگی حوزه علمیه در تهران:

مرکز تخصصی مشاوره در حوزه ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب نمایندگی حوزه علمیه در تهران، خواستار راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره برای طلاب شد.
مدرسه فيضيه قم
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام هدایتی پور اظهار داشت: به واسطه تاثیر بسزای مشاوره جهت ارتقاء سطح تحصیلی، مسائل مربوط به ازدواج و امور خانواده و همچنین رفع مشکلات روحی، تاسیس مرکز مشاوره برای طلاب در تهران امری ضروری است.

حجت‌الاسلام هدایتی‌پور افزود: در حال حاضر 17 استاد مشاور در سطح مدارس علمیه در تهران مشغول فعالیت هستند که این تعداد برای مدارس علمیه تهران کافی نیست.

وی گفت: با توجه به شرایط فرهنگی شهر تهران و وجود معضلات و مشکلات فرهنگی، توجه و اهتمام ویژه به طلاب و تاکید بر رعایت و رشد فضائل اخلاقی‌آنان لازم است و تلاش کادر اجرایی مدارس نیز در همین مسیر می باشد.

معاون تهذیب نمایندگی حوزه علمیه در تهران گفت: با توجه به تاسیس نوپای این معاونت، هنوز فعالیت چهار مدیریت( اخلاق، مشاوره، فرهنگی و خانواده) آغاز نشده است.

وی اهم وظایف معاونت تهذیب را سامان دادن مدارس در زمینه های اخلاق، مشاوره و فرهنگی عنوان کرد و گفت: جلسات متعددی با مسئول معاونت تهذیب و مدیران بخش های آن برگزار شده و برنامه های آتی نیز مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص صورت گیرد.

حجت الاسلام هدایتی پور با بیان اینکه تکمیل کادر این معاونت در مدارس در دستور کار است، اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از کسانی که در امور تهذیب مدارس فعالیت می کنند وجود ندارد، اما با هماهنگی های صورت گرفته بزودی نسبت به کیفیت و کمیت آن اطلاعاتی به دست خواهد آمد.

وی به برگزاری درس اخلاق در تمامی مدارس علمیه سطح تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود اساتید درس اخلاق و همچنین شخصیت های برجسته حوزوی و فضلای ارزشمند در سطح تهران مشکلی درخصوص تامین و برگزاری جلسات اخلاق در مدارس وجود ندارد، و شناسایی شخصیت های اخلاقی در برنامه ها لحاظ شده است./917/د103/ص
ارسال نظرات