۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۸۷۵۸۲

تمرکز تبلیغات فرهنگی یزد بر گفتمان‌سازی جوانی جمعیت

تمرکز تبلیغات فرهنگی یزد بر گفتمان‌سازی جوانی جمعیت
معاون فرهنگی شهردار یزد از تخصیص بیش از ۳۰ درصد ظرفیت تبلیغات فرهنگی این سازمان به موضوعات ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت خبر داد.

مصطفی زارع‌زاده، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: این سازمان در چهار سال گذشته با اولویت‌بخشی به مسئله جمعیت، گام‌های موثری در زمینه گفتمان‌سازی ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت برداشته است.

وی افزود: بیش از 30 درصد ظرفیت تبلیغات فرهنگی سازمان، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به ترویج گفتمان جمعیت اختصاص یافته و کارگاه‌هایی نیز در سطح کشوری با محوریت فرزندآوری در شهر یزد برگزار شده است.

زارع‌زاده تصریح کرد: این برنامه‌ها با رویکردی علمی، اعتقادی و اجتماعی و با هدف آموزش استادان و کنشگران فرهنگی، در جهت تربیت نسلی تحول‌ساز و هدایت فرهنگی جامعه شکل گرفته‌اند.

وی با اشاره به ساختار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، گفت: این سازمان بر پایه شش محور شامل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، تبلیغات فرهنگی و آموزش شهروندی فعالیت می‌کند و با تکیه بر مشارکت مردمی و 40 نیروی متخصص، مأموریت خود را دنبال می‌کند.

معاون شهردار یزد تأکید کرد: رویکرد ما در حوزه تبلیغات، فرهنگی و مردمی است؛ هرچند امکان درآمدزایی از تبلیغات تجاری وجود دارد، اما سازمان آگاهانه از ورود به این حوزه خودداری کرده تا سلامت اجتماعی و فرهنگی شهر حفظ شود.

زارع‌زاده در پایان بیان کرد: ما تجربه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه جمعیت را نیز رصد کرده‌ایم و در صورت انطباق با ارزش‌های بومی، از آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های فرهنگی بهره می‌گیریم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات