۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۸۸۴۶
مدیر حج و زیارت استان مازندران:

گروه مشترک نظارتی ایران و عربستان در بین الحرمین مستقر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان مازندران از استقرار یک گروه نظارتی در بین الحرمین با حضور نمایندگان ایران و عربستان در ایام عمرده مفرده خبر داد.
مدير حج و زيارت استان مازندران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حبیب الله ساداتی، مدیر حج و زیارت استان مازندران، امروز در همایش روحانیان کاروان های عمره مفرده استان های مازندران و گلستان که در ساری برگزار شد، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با طرف سعودی برای از سر‌گیری اعزام زائران به عمره مفرده گفت: در مذاکرات صورت گرفته مقرر شد ‌گروهی متشکل از نمایندگان ایران و طرف سعودی برای نظارت بیشتر و جلوگیری از ایجاد برخی مسائل پیش آمده در سال های گذشته در بین‌الحرمین مستقر شوند.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته نظارت با حساسیت کمتری صورت می گرفت، خاطر‌نشان کرد: از امسال این نظارت با جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت و سعی خواهد شد از برخی مسائل احتمالی جلوگیری شود.

مدیر حج و زیارت استان مازندران با بیان این که سال گذشته 47 هزار مازندرانی به حج مفرده اعزام شدند، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به برنامه‌های صورت گرفته بیش از 23 هزار مازندرانی به عمره مفرده مشرف خواهد شد.

ساداتی با بیان این که نام نویسی عمره مفرده امسال از اول اردیبهشت ماه در کاروان‌ها آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: الویت‌های یک تا هفتاد نام‌نویسی شده نزد بانک ملت و همه کسانی که در بانک ملی در سال‌های گذشته‌ نام‌نویسی کرده بودند، امسال به حج مفرده اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: کلیه افرادی که به دلیل بیماری آنفلونزای نوع«A» نتوانستند سال گذشته به این سفر معنوی اعزام شوند امسال به حج عمره مشرف خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان مازندران همچنین از فراخوانی افرادی که تا پایان بهمن 83 برای تشرف به حج تمتع نام‌نویسی کردند در سال جدید خبر داد و ابراز داشت: این افراد نیز امسال به این سفر معنوی مشرف می شوند.

ساداتی در ادامه بیان داشت: در صورت فراهم شدن زمینه، همسران روحانیان کاروان نیز به همراه آنها به حج مفرده اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به نقش روحانیان کاروان‌های حج در ایجاد فضایی معنوی در کاروان‌ها گفت: روحانیان باید با برنامه ریزی مناسب تحولات اجتماعی و فرهنگی را نیز در میان زائران خانه خدا ایجاد کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات