۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۷۸۸۸۷
امام جمعه مسجد سلیمان:

پیروی جوانان ایرانی از منویات رهبری رمز دستیابی ‌به فناوری هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان رمز موفقیت جوانان ایرانی در دستیابی کشورمان به فناوری هسته ای را پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين اميني امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به مناسبت بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای‌ گفت: در گذشته فناوری هسته‌ای محدود به چند کشور جهان بود و جوانان ما با تلاش، کوشش و توکل به خدا توانستند به این علم دست یابند؛ از این رو بیستم فروردین ماه را روز ملی فناوری هسته ای نامیده‌اند.

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه‌های گوناگون علمی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه جوانان این مرز و بوم با پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) و‌ منویات رهبر معظم انقلاب توانستند به موفقیت های چشمگیری دست یابند‌ که اوج درخشش این موفقیت‌ها، روز ملی فناوری هسته ای است.

حجت الاسلام امینی، دانایی، توانایی، خواستن و توانستن، غرور ملی و دینی را از مهم‌ترین پیام‌های این دستاورد بزرگ خواند و ابراز داشت: جوانان ما در عین محدودیت‌های اعمال شده از سوی دنیای استکبار، تنها با توکل به خدا‌، عزم و اراده ‌خود و پیروی از ولایت فقیه توانستند به این موفقیت بزرگ دست یابند.

وی در ادامه به مقایسه نسل اول و دوم با نسل سوم و چهارم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: همان‌گونه که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس راه صد ساله عبودیت و بندگی را یک شبه طی کردند و به مقام رفیع شهادت نایل شدند، اکنون نیز جوانانی دیگر از همان نسل توانستند راه صد ساله علم و دانش را یک شبه طی کنند.

امام جمعه مسجد سلیمان‌ ادامه داد: دستیابی مسلمانان به علوم روز دنیا به معنای جداشدن دست چپاولگران بیگانگان از منافع دنیای اسلام است.

وی با اشاره به تاریخچه غارتگری‌های کشورهای غربی از دنیای اسلام گفت: دشمنان به نام علم، صنعت و معدن چپاولگری‌های خود را از مسلمانان آغاز کردند؛ از این رو آنان با آگاهی بر این‌که علم اراده آفرین است، مانع دستیابی مسلمانان به علوم برتر روز شدند، تا همانند گذشته سلطه‌ خود را بر مسلمانان حفظ کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات