۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۷۹۰۷۲
استاندار خراسان رضوی:

مشکل اصلی استکبار حاکمیت حکومت الهی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ‌ استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی استکبار با ایران و نظام جمهوری اسلامی حاکمیت حکومت الهی است که در کشورمان وجود دارد زیرا مانع دستیابی استکبار به مقاصد خود می شود.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، 22 فروردین ماه در دومین همایش آموزشی حامیان تبلیغ ویژه مناطق روستایی خراسان رضوی که در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنی غرب با پیشرفت علم و فناوری نظام اسلامی بهانه ای بیش نیست زیرا آنان در اصل از روشنگری و آگاه سازی که توسط کشور ما برای مردم ایران و جهان صورت می گیرد، نگران هستند.

وی با بیان اینکه امروز باید مهمترین دغدغه در کشور تقویت فرهنگ دینی باشد، ادامه داد: با توجه به حجم گسترده تهاجم فرهنگی در کشورمان باید تربیت دینی جوانان روستایی یکی از مهمترین دغدغه ‌های فعالان دینی محسوب شود.

صلاحی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیش از 70 درصد جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می دهند و این جوانان سرمایه های آینده کشور هستند،‌ حامیان تبلیغ در روستاها باید با برقراری ارتباط خوب با این قشر، آن ها را به سمت دین و معنویت سوق دهند.

وی بهترین نوع تبلیغ دین را تبلیغی که توسط حامیان تبلیغ روستاها که برخاسته از خود مردم روستا هستند، دانست و ابراز داشت: ساکنان روستا به دلیل کمبود امکانات رفاهی، فرهنگی، دینی و... بیشتر در معرض تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار می گیرند از این رو فعالان دینی باید با انتقال فرهنگ دینی به مردم، ایجاد فضای ورزشی مناسب در مساجد، برگزاری جلسات دوستانه با جوانان و... آنان را به سمت حضور در مساجد و دستیابی به معارف اسلامی هدایت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هدایت انسان‌ ها و احیای فرهنگ معنوی و دینی در جامعه باعث نجات بشریت از چنگال ظلم و استکبار می ‌شود، یادآور شد: فعالان دینی مناطق روستایی ضمن شناخت جایگاه دینی خود در سطح روستاها، باید اطلاعات دینی خود را به روز کنند.

وی ویژگی اصلی انقلاب ایران را اسلامی بودن آن دانست و‌ تصریح کرد: انقلاب امام خمینی(ره) دارای دو وجهه فرهنگی و دینی بود به همین دلیل تمام ملل مسلمان با تأسی از دستاوردهای انقلاب با استکبار جهانی مبارزه می‌ کنند که همین امر باعث نگرانی دشمنان ایران شده است.

وی تصریح کرد: امسال، سال رسیدگی به روستاها در خراسان رضوی است از این رو در نظر داریم با رساندن تجهیزات و امکانات رفاهی به روستاها، زمینه رشد و پیشرفت فعالیت ‌های فرهنگی و دینی را در این مناطق فراهم کنیم./934/پ202/ص


ارسال نظرات