۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۹۳۰۷

حزب الله خواستار اعمال فشار جامعه بین الملل برای بازداشتن اسراییل از سیاست های تجاوزگرانه شد

خبرگزاری رسا ـ هیاتی از حزب الله لبنان در دیدار با رییس پارلمان فرانسه خواستار اعمال فشار جامعه بین الملل و قدرت های موثر در آن مانند فرانسه را به اعمال فشار علیه اسراییل برای وادار ساختن این رژیم جهت عقب نشینی از سیاست های تجاوزگرانه و توسعه طلبانه اش شد.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، هیاتی از جنبش حزب الله لبنان، متشکل از عمار موسوی، مسئول روابط بین الملل در حزب الله و علی فیاض و نوار ساحلی دو تن از نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان، روز گذشته با برنار اکویه، رییس پارلمان فرانسه دیدار و در خصوص برخی مسائل از جمله تهدید لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و تداوم نقض هوایی و زمینی حاکمیت لبنان با وی به گفت و گو نشست.

براساس بیانیه بخش روابط بین الملل در حزب الله، برخی مسائل از جمله تهدیدهای پیوسته اسراییل علیه لبنان و استمرار نقش مکرر حریم زمینی و هوایی لبنان به دست این رژیم و همچنین مساله گفت و گوی ملی لبنانی ها و استراتژی دفاعی حزب الله در این دیدار مطرح شد.

عمار موسوی، مسئول روابط بین الملل در حزب‌الله در این دیدار به سیاست های نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در اراضی عربی اشغالی و پیامدهای این سیاست ها از جمله تهدید پیوسته علیه ثبات در منطقه پرداخت و خواستار توجه به زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی به عنوان خطری واقعی و کنونی شد.

وی با اظهار اینکه ‌ اسراییل گوش خود را در مقابل انتقادات بسته است، گفت: این امر جامعه بین المللی و قدرت های موثر در آن مانند فرانسه را موظف می سازد تا برای وادار ساختن اسراییل جهت عقب نشینی از سیاست های تجاوزگرانه و توسعه طلبانه خود فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد سازند.

از سوی دیگر اکوایه بر تمایل فرانسه به تداوم گفت و گو با همه لبنانی ها در راستای منافع لبنان و تقویت ثبات در آن تاکید کرد./981


ارسال نظرات